Društveno odgovorne aktivnosti kompanije Delez Srbija već godinama su prepoznatljive u javnosti. Strateška opredeljenost ove kompanije da bude dobar komšija i oslonac lokalne zajednice u kojoj posluje sprovodi se nizom uspešnih aktivnosti. Od nedavno, ova kompanija je pokrenula veliku humanitarnu akciju u kojoj, po prvi put u Srbiji, svi građani imaju priliku da na kasama zaokruže račun i doniraju kusur u humanitarne svrhe. Zahvaljujući projektu “Napravi razliku, pruži priliku”, kako kaže Mirjana Jovašević, direktorka koprorativnih komunikacija i održivog poslovanja kompanije, građani mogu da doniraju sredstva za nabavku medicinske opreme na Institutu za onkologiju i radiologiju i na taj način pomognu još kvalitetnijem funkcionisanju ove institucije.
Kako funkcioniše humanitarna akcija “Napravi razliku, pruži priliku”?
U svim Maksi, Tempo i Shop&Go prodavnicama širom Srbije prilikom gotovinskog plaćanja naši kupci mogu da zaokruže račun do iznosa koji žele. Doprinos ovoj akciji mogu da pruže i oni sugrađani koji ne obavljaju kupovinu tako što jednostavno na kasi mogu uplatiti novac koji žele da doniraju u dobrotvorne svrhe. Akciju realizujemo kao deo nacionalne kampanje „Rak je izlečiv“ koju realizuje Radio televizija Srbije uz podršku Ministarstva zdravlja.
Ovo nije vaša jedina akcija pomoći Institutu za onkologiju? Otkud sarađujete sa ovom institucijom i zašto ste fokusirali humanitarne napore u ovom sektoru?
Podaci o malignim oboljenjima u Srbiji su veoma upozoravajući i rad na promovisanju teme prevencije u ovoj oblasti je od suštinskog značaja. Mi se kao kompanija godinama unazad trudimo da utičemo na svest ljudi o tome koliko su umerena ishrana i bavljenje sportom bitni za kvalitetan i zdraviji život. Organizovali smo okrugle stolove i konferencije, ali i edukativne radionice za najmlađe sugrađane. Drago mi je što već drugi put ove godine realizujemo projekte za pomoć Institutu za onkologiju i radiologiju, a u narednom periodu ćemo nastaviti da ulažemo u ovu oblast. Osećaj da zajedno sa partnerima i kupcima pomažemo da se osavremeni institucija koja je izuzetno važna za sve nas, samo će nas još više ujediniti i motivisati da jedni drugima budemo još bolji komšija.
Delez Srbija realizuje i veliki broj projekata u oblasti zaštite životne sredine. Prvi ste od velikih lanaca počeli da naplaćujete plastične kese. Kakvi su rezultati u tom segmentu aktivnosti?
Podaci su jako dobri i oni govore u prilog tome da se svest ljudi polako menja. Od aprila kada je akcija implementirana u prvim radnjama, do danas, više od 65 odsto je smanjena upotreba plastičnih kesa u radnjama. U Srbiji građani u proseku troše sedam plastičnih kesa dnevno, odnosno 2.555 godišnje, što je ukupno više od dve milijarde kesa godisnje. Nažalost, veliki broj tih kesa završi u prirodi, na obalama reka, u parkovima, šumama. Drago nam je što je naša akcija naišla i na pozivan odjek u javnosti i među kupcima, koji su masovno počeli da se opredeljuju za cegere.
Nedavno ste dobili i priznanje od Ministarstva za zaštitu životne sredine, o čemu se radi?
Priznanje koje smo dobili od Ministarstva zaštite životne sredine, kao kompanija koja se istakla svojim radom i zalaganjem u ovoj oblasti, samo je još jedna potvrda odgovornog poslovanja i brige o društvu. Jedan od strateških ciljeva nam je da realizujemo aktivnosti koje su usmerene ka dobrobiti zajednice i da promovišemo zdrave navike u ishrani ljudi. Od donacije hrane, gde smo kroz projekat „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“ samo u prvih šest meseci ove godine donirali 730 tona voća i povrća ka 68 humanitarnih organizacija u Srbiji, do odgovornog upravljanja otpadom i rada na kontinuiranom smanjenju emisije ugljen dioksida u našim radnjama. Posebno smo ponosni na Maxi školski karavan koji će u narednom periodu obići 100 osnovnih škola u Srbiji i edukovati prvake o tome koliko je važno da jedu povrće. Kroz ovaj projekat želimo da zajedno sa roditeljima utičemo na usvajanje pravilnih navika u ishrani dece od malih nogu.