Home VestiEkonomija 15 godina RAS i Japanska agencija za međunarodnu saradnju uspešno podržavaju mala i srednja preduzeća

15 godina RAS i Japanska agencija za međunarodnu saradnju uspešno podržavaju mala i srednja preduzeća

by bifadmin

Više od jedne decenije Razvojna agencija Srbije (RAS) sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju (JICA) uspešno realizuje standardizovanu uslugu mentoringa za mala i srednja preduzeća i preduzetnike, i taj sistem pružanja usluge prenosi zemljama Zapadnog Balkana: Crnoj Gori, Makedoniji i Bosni i Hercegovini (BiH).

Jubilej 15 godina saradnje obeležen je velikim regionalnim skupom u Beogradu koji je otvorio ambasador Japana, Đunići Marujama, istakavši da su mala i srednja preduzeća osnova svake ekonomije, i da su velika i uspešna japanska preduzeća uglavnom nastala od malih porodičnih firmi. Na skupu su govorili i Ana Žegarac, direktorka Sektora za međunarodnu saradnju Razvojne agencije Srbije (RAS), Hideja Kobajaši, direktor JICA predstavništva za Balkan; Gaku Funabaši, viši savetnik u oblasti razvoja privatnog sektora JICA; kao i Vladimir Minev, šef sektora za informativne usluge MSP, Bugarske agencije za promociju malih i srednjih preduzeća. Događaju su prisustvovali mentori, predstavnici regionalnih razvojnih agencija, kompanije koje su bile korisnice usluge mentoringa u Srbiji, kao i predstavnici partnerskih organizacija iz Crne Gore, BiH i Makedonije. Na skupu je predstavljena i najbolja praksa mentoring usluge kroz dva uspešna preduzeća u Srbiji, i to „Afrodite Mode Collection – AMC“ koju su prezentovali Ljiljana Marković, mentor (Regionalna agencija za razvoj i evropske integracije Beograd) i Branislav Bajić, direktor AMC; i „Milan Blagojević Smederevo“ koju su prezentovali Saša Dedeić, mentor (Regionalna razvojna agencija Braničevo – Podunavlje) i Maja Ilić, menadžer prodaje i marketinga kompanije „Milan Blagojević Smederevo“.

Ana Žegarac, direktorka Sektora za međunarodnu saradnju Razvojne agencije Srbije, istakla je važnost i kontinuitet saradnje sa JICA u uspostavljanju i daljem unapređivanju standardizovane usluge mentoringa u Srbiji, ali i zemljama partnerima na projektu. Takođe, navela je da je do sada 2.000 malih i srednjih preduzeća u Srbiji dobilo uslugu mentoringa, od toga čak 98% korisnika se izjasnilo da bi ponovo učestvovalo u projektu, a 90% je istaklo da su uz pomoć podrške mentora unapredili svoje poslovanje. U Srbiji ima 58 sertifikovanih mentora, od kojih je, usled dobrih rezultata, njih 20 uključeno u aktivnosti koje se sprovode u zemljama regiona (u Crnoj Gori, BiH i Makedoniji) gde se održavaju obuke novih mentora. Skup je održan u okviru projekta „Uspostavljanje i promocija mentoring usluge za MMSPP u zemljama zapadnog Balkana, Faza 2, 2017-2020“ koji realizuje Razvojna agencija Srbije (RAS) uz podršku Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA).

Pročitajte i ovo...