Komercijalna banka Beograd је u prostorijama Beogradske berze, akcionarima, investitorima i analitičarima, predstavila rezultate poslovanja u prošloj godini, za koju je predsednik Izvršnog odbora Banke dr Vladimir Medan rekao da je izuzetno uspešna sa istorijskim profitom.
Medan je, predstavljajući rezultate poslovanja, precizirao da je Komercijalna banka Beograd prošle godine ostvarila dobit od 8,12 milijardi dinara.
„Kada tome pridodamo i dva subsidijara, Komercijalnu banku Banja Luka i Komercijalnu banku Podgorica, koji su značajno kontribuirali ukupnom rezultatu sa po milion evra, onda je konsolidovana dobit 8,38 milijardi dinara“, rekao je predsednik IO Banke.
Depoziti Komercijalne banke su na kraju 2018. godine dostigli 319 milijardi dinara i uvećani su za 11 procenata, odnosno za 31 milijardu dinara, a rast od 11 odsto beleže i depoziti Grupe, koji su iznosili 359 milijardi.
„Gro našeg poslovanja upravo je baziran na depozitima. Oni su temelj Komercijalne banke. Podatak o rastu depozita od 11 odsto pokazuje da je Komercijalna banka brend, da je Komercijalna banka poverenje, jer samo ako verujemo banci poveravamo joj ono što je nama vredno – svoj novac, svoje depozite“, poručio je Medan.
Banka je takođe zabeležila rast devizne štednje sa 1,62 milijarde evra iz 2017. godine, na 1,69 milijardi evra na kraju prošle godine.
Prezentujući vlasničku strukturu Komercijalne banke, gde su najveći pojedinačni akcionari Republika Srbija (41,47%), EBRD (24,43%) i Međunarodna finansijska korporacija (10,15%), Medan se osvrnuo i na trend kretanja cene akcija Banke, koje su na kraju 2017. godine iznosile u proseku 1.800 dinara, dok se danas njima trguje iznad 2.700 dinara.
„Da budem precizan, jučerašnja cena trgovanja akcijama Komercijalne banke bila je 2.805 dinara, što je istorijski rekord koji su cene akcija Banke poslednjih godina postigle“, istakao je Medan.
On je istakao da Komercijalna banka posluje i na teritoriji Kosova i Metohije i da je jedina koja ima UNMIK-ovu licencu.
Predsednik IO banke je objasnio da i pored negovanja tradicionalnog bankarstva, koje oličava „ljudsko lice“ na šalterima ekspozitura banke, Komercijalna banka ne zanemaruje nove tehnologije, već naprotiv razvija elektronske servise i usluge elektronskog bankarstva.
„Komercijalna banka kao brend i mreža filijala i ekspozitura u Srbiji i u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori, jeste stub stabilnosti ne samo srpskog bankarskog tržišta, nego i tržišta u regionu na kojima posluje“, zaključio je Medan.