Sberbank Srbija ostvarila je rast profitabilnosti od 63 odsto i postigla neto dobit od 1,31 milijardi dinara u 2018. godini. Porast broja korisnika, nova partnerstva, poboljšanje kvaliteta aktive, značajan porast poslovanja u transakcijama i depozita u svim segmentima poslovanja, zajedno s paušalnim operativnim troškovima bili su glavni pokretači ovakvih rezultata.
„Ponosna sam što mogu da izjavim da je godina za nama, jedna od najuspešnijih godina za Sberbanku u Srbiji. Tokom 6 godina koliko poslujemo na srpskom tržištu, beležimo konstantan i kontinuiran rast u svim segmentima poslovanja. Posebno mi je zadovoljstvo što, zahvaljujući inovativnim i jedinstvenim proizvodima i izvrsnoj usluzi, baza naših klijenata je iz godinu u godinu sve veća i stabilnija”, izjavila je predsednica Izvršnog odbora Sberbanke, Marijana Vasilescu.
Sberbank je tokom 2018. godine ostvarila neto prihod od kamata u iznosu većem od četiri milijarde dinara dok je ukupan neto prihod od naknada nešto veći od 1,4 milijarde dinara, što predstavlja povećanje od 16 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Učešće prihoda od naknada u ukupnim prihodima je takođe u znatnom porastu u odnosu na 2017. godinu i iznosi 26 odsto.
U okviru poslovanja sa stanovništvom, Sberbank Srbija dodatno je ojačala i obogatila svoju ponudu u oblasti partnerstva, razvoja kartičnog poslovanja i digitalnih proizvoda i usluga. Opsežna anketa o zadovoljstvu klijenata koju je Sberbank Srbija sprovela tokom 2018. godine potvrdila je veoma visok nivo zadovoljstva klijenata. Čak sedam od deset ispitanika je spremno da preporuči usluge Sberbanke, što ovu banku stavlja na prvo mesto na srpskom tržištu.
„Partnerstva su jedna od najvećih komparativnih prednosti naše banke. Biti deo najvećeg programa lojalnosti u regionu kao što je „Super Kartica” za nas je odlična osnova za postizanje snažnih poslovnih rezultata u segmentu poslovanja sa stanovništvom. Uspeh u ovom segmentu, naravno, bio je rezultat i veoma uspešne saradnje sa kompanijom NIS na zajedničkom projektu „Sa nama na putu”, koji je u proteklih godinu dana doneo odlične rezultate, a proglašen je i za najinovativniji bankarski proizvod u Srbiji”, dodala je gospođa Vasilescu.
Konkurentne, transparentne i prilagođene ponude kredita dovele su do povećanja ukupnog kreditnog portfolija Sberbankw. Obim kredita na dan 31.12.2018. godine iznosio je čak 80.9 milijardi dinara, što je značajno povećanje u odnosu na 2017. godinu.
Ukupan iznos depozita stanovništva na dan 31.12.2018. godine iznosio je 47,8 milijardi evra, što predstavlja povećanje od 21 odsto. Ovakav rezultat očigledan je pokazatelj sve većeg poverenja koje klijenti imaju u banku. Takođe, stalni rad na unapređenju proizvoda i usluga rezultirao je rastom kredita stanovništvu za 14,1 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Tokom 2018. godine Sberbank Srbija nastavila je trend snažne migracije korisnika iz ekspozitura na digitalne kanale. Tako je u segmentu fizičkih lica broj korisnika koji su se registrovali za ove servise povećan za čak 52 odsto. Istovremeno, broj korisnika koji su aktivni na digitalnim kanalima povećan je za 50 odsto. Najveći rast je ostvaren u korišćenju mobilne bankarske aplikacije, koja je po istraživanjima korisničkog iskustva, najbolje ocenjeni proizvod banke, a gde je broj klijenata koji aktivno koristi aplikaciju povećan za čak 107 odsto.
U sektoru malih i srednjih preduzeća zabeleženo je povećanje nivoa depozita od 38,8 odsto, dok je evidentirani rast u sektoru velikih korporativnih klijenata iznosio 11,7 odsto.
Sberbank Srbija je na domaćem tržištu prepoznata kao most između srpskih i ruskih kompanija, što je rezultat značajnog učešća u spolјnoj trgovini sa Rusijom od čak 20 odsto.
Adekvatnost kapitala se iz godine u godinu poboljšava i na dan 31.12.2018. godine iznosila je 28.6 odsto, jednostavno ispunjavajući sve regulatorne zahteve.
Ključni rezultati ostvareni tokom 2018. godine:
• Ukupan iznos depozita od klijenata 87,9 milijardi dinara, što je povećanje od 15,6 milijardi dinara.
• Krediti klijentima iznose 85,9 milijardi dinara, sa značajnim poboljšanjem kvaliteta portfolija zahvaljujući smanjenju problematičnih kredita od 9,2 odsto.
• Broj klijenata bio je 148.776, što je za 17 odsto više nego u 2017. godini.
• Učešće Banke u ukupnoj spolјnoj trgovini sa Rusijom dostiglo je 20 odsto.
• Realizovan rast neto prihoda od naknada iznosio je 16 odsto.
• Ukupna aktiva iznosila je 121,6 milijardi dinara, uz rast od skoro 5 odsto.