Uber planira da nakon uspešne evropske premijere svoje „kamionske usluge“ (Uber Freight) u Holandiji, započne taj posao i u Nemačkoj, koja bi trebalo da posluži kao ulaz na evropsko tržište prevoza tereta vredno 500 milijardi evra.
Prema izjavama rukovodstva Ubera, dalje širenje po Evropi će biti razmotreno tek kada se Uber Freight u potpunosti uhoda na nemačkom tržištu, javlja Rojters. Uber je ovu uslugu u transportnom saobraćaju prvo pokrenuo u SAD, gde kamiondžije koje angažuje već prevoze teret u 48 saveznih država. Uber Freight kompaniji donosi više od 125 miliona dolara svakoga tromjesečja. Kao i kod usluge prevoza osoba, Uberova kamionska aplikacija spaja autoprevoznike s firmama koje traže da im se preveze roba.
Poučeni prethodnim iskustvom na nemačkom tržištu, kada je usluga prevoza osoba izazvala burne proteste domaćih taksista, u kompaniji Uber su osim promena u rukovodstvu, rešili da uvođenju kamionskog prevoza pristupe mnogo obazrivije. Kompanija se konsultovala sa nadležnima u nemačkoj administraciji oko regulative, a zatražila je i podršku samih prevoznika preko njihovih udruženja. Rojtersu je potvrđeno i da će se zbog prilagođavanja uslovima u Nemačkoj, princip rada donekle razlikovati od onoga koji se primenjuje u SAD. Naime, na američkom tržištu transporta roba preovlađuju vozači koji su samostalni prevoznici, dok u Evropi tim tržištem dominiraju male porodične firme.
Uber, zato, ističe u prvi plan prednosti koju bi njegova nova usluga trebalo da donese evropskom tržištu transporta roba. Pozivajući se na statistiku da kamioni u Evropi voze bez tereta petinu ukupnog vremena provedenog na drumovima, u kompaniji tvrde da će digitalizacija teretnog saobraćaja svesti „prazne vožnje“ na minimum. Dodatno, praćenje tereta u realnom vremenu i automatsko plaćanje po isporuci robe olakšaće život i prevoznicima i špediterima, smatraju u Uberu.
Ipak, problem sa kojim se suočavaju „klasične“ transportne firme u Nemačkoj dočekaće i Uber, a to je nedostatak vozača kamiona. Uprkos trendu da takav kadar dolazi u Nemačku iz cele istočne Evrope, analitičari smatraju da će deficit kamiondžija biti još veći jer u narednih deset godina u penziju će otići dve trećine nemačkih vozača, a mladi većinom nisu zainteresovani da zarađuju vozeći „teškaše“.