/ Vesti / Maloprodaja raste „na veliko“
BiF Analize Čitajte B&F online

Maloprodaja raste „na veliko“

This post has already been read 302 times!

Rastu prometa robe široke potrošnje u Srbiji za preko 11 odsto u prvoj polovini godine, doprineo je dolazak Lidla, ali i rezultati koje su ostvarili Delhaize, Univerexport, Metro, DIS, Aman, Gomex i Meraktor-S. Stabilizacija poslovanja cele Marcator Grupe obezbedila je osnovu i za nova ulaganja na srpskom tržištu, a Maksim Poletajev, predsednik upravnog odbora Fortenova Grupe, najavio je plan za jačanje kompanije Mercator-S u Srbiji.

U prvih šest meseci ove godine promet promet robe u trgovini na malo porastao je za 11,1 odsto u tekućim cenama, a za 8,5 odsto u stalnim cenama, objavio je Republički zavod za statistiku. Istovremeno, analize Erste banke pokazuju da je rast maloprodaje u februaru 2019. bio najveći u poslednje tri godine.

Navodeći ključne razloge za ovakav rast prometa u maloprodaji, Žarko Malinović, sekretar Udruženja za trgovinu PKS ocenjuje da iako je primatan rast elektronske trgovine u Srbiji, ona nije značajnije uticala na ovakav trend, već prvenstveno inevsticije u maloprodaji. Rastu trgovine robom široke potrošnje nesumnjivo je doprineo dolazak nemačkog diskontnog lanca Lidl u Srbiju, ali i drugi veliki trgovnski lanci kao što su Delhaize, Univerexport, Metro, DIS, Aman, Gomex. Malinović ističe i sve bolje poslovanje kompanije Mercator-S, kao i cele Mercator Gupe, koja je u poslednje dve godine povećala EBITDA za više od 72%, odnosno sa 62,3 miliona evra na 107,5 miliona evra.

Dobar rezultat Mercator Grupe dobija na značaju ako se imaju u vidu poteškoće kroz koje je ova kompanija prolazila tokom pomenutog perioda, a prema oceni Malinovića, na bolje poslovne rezultate uticala je uspešna monetizacija nekretnina kojom je smanjen dug za gotovo 200 miliona evra, „što je doprinelo tome da odnos neto duga i EBITDA, sa 14,1 bude snižen na ispod 6“.

Komentraišući uticaj poslovnih rezultata Mercator Grupe na maloprodaju u Srbiji, Malinović ističe da je stabilizacija poslovanja cele kompanije istovremeno obezbedila osnovu za nova ulaganja na srpskom tržištu i dodaje. „Nedavno je Maksim Poletajev, predsednik upravnog odbora Fortenova Grupe, najavio plan za jačanje kompanije Mercator-S u Srbiji, a iz Ljubljane najavljuju dalja ulaganja u razvoj logistike u Srbiji, kao i dalju monetizaciju nekretnina“.

Malinović napominje da sa ukupnim učešćem od oko 25 odsto u bruto društvenom proizvodu Srbije, sektor prerađivačke industrije i sektor trgovine predstavljaju veoma značajne industrijske grane i da će piodsticajne mere za trgovce koje predviđa novi Zakon o trgovini sigurno doprineti još bržem razvoju maloprodaje.

Izvor: instore.rs

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close