/ Vesti / Rang lista (ne)poverenja u portale za elektronsku trgovinu
BiF Analize Čitajte B&F online

Rang lista (ne)poverenja u portale za elektronsku trgovinu

This post has already been read 147 times!

Analiza 22,5 miliona internet servisa za onlajn trgvinu u svetu pokazuje da ako se izuzme nekolicina malih zemalja, nejveće nepoverenje u domaće korisničke servise za elektronsko trgovanje je prisutno u Kini (12 odsto) i SAD (9 odsto), dok je u Srbiji tri odsto takvih servisa označeno kao nepouzdano.

Na osnovu analize 22,5 miliona internet stranica za elektronsku trgovinu, Scamadviser.com je utvrdio da 3 odsto ovakvih servisa u svetu ima poverenje ispod 30 odsto, a 13 odsto njih ima poverenje ispod 70 odsto. Istraživanje ove nezavisne organizacije čije podatke koristi preko 2,5 miliona kupaca u svetu je pokazalo da ako se izuzmu neke jako male zemlje (Eritreja, Tuvalu, Benin, Svazi), u Kini vlada najveće nepoverenje prema servisima za elektronsko trgovanje. Tamo je 12 odsto ovakvih servisa označeno kao nepouzdano, odnosno imaju poverenje manje od 30 odsto, a slede Sjedinjene Američke Države sa 9 odsto.

Nisko poverenje u u Evropi beleže baltičke zemlje, Bugarska, Kipar i Island, a na izraziti oprez u elektronskom trgovanju upozorava se kada je reč o Albaniji, Rumuniji, Moldaviji i Rusiji. Među većim zemljama, Grčka, Mađarska, Argentina i Danska su označene kao države sa s najmanjim brojem prevara u onlajn trgovni.

U našem regionu, visoko se kotiraju Slovenija i Hrvatska, sa jedan odsto portala za elektronsku trgovinu kojima se veruje manje od 30 odsto, u Crnoj Gori taj procenat iznosi dva odsto, a u BiH je na nivou od tri odsto.
U Srbiji je ukupno analizirano 19.865 onlajn trgovina, pri čemu je nivo prosečnog poverenja 82 odsto, 11 odsto ovakvih servisa ima poverenje manje od 70 odsto, a tri odsto njih ima poverenje manje od 30 odsto, odnosno važe za nepouzdane.

Scamadviser.com je proveru izvšio svojim algoritmom koji koristi 40 nezavisnih izvora podataka.

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close