Home VestiEkonomija Bugarska nudi Folksvagenu subvencije od 260 miliona evra da odustane od Turske

Bugarska nudi Folksvagenu subvencije od 260 miliona evra da odustane od Turske

by bifadmin

U pismu rukovodiocima Folksvagena Hansu Diteru Peču i Herbertu Disu, Bugarska je uputila poboljšanu ponudu kako bi najvećeg evropskog proizvođača automobila pridobila za gradnju fabrike u bugarskom glavnom gradu Sofiji, pišu Ekonomske Vesti.

„Pronašli smo način da Folksvagenu umesto 135 miliona evra subvencija ponudimo izmedju 250 i 260 miliona, izjavio je Frankfurter algemajne cajtungu Rosen Plevnelijev bivši bugarski predsednik i sadašnji počasni predsednik Automotive Cluster Bulgaria.

On je rekao da su subvencije dogovorene s Evropskom komisijom jer „Bugarska igra po pravilima“
„Turska se, naprotiv, na ta, evropska pravila nije obazirala“, rekao je Plevnelijev. Kad se toj sumi doda infrastruktura, priključak na železnicu, autoput i metro, Sofija nudi 800 miliona evra, samo da se Folksvagen odluči za Bugarsku umesto za Tursku.

Pošto ništa nije gotovo dok sve nije gotovo, Bugarska ni jednog trenutka nije prekidala pregovore s Folksvagenom, koji je nedavno objavio da privodi kraju pregovore o izgradnji svoje fabrike, kapaciteta 300 000 automobila, u mestu Manisa kraj turskog grada Izmira i tamo početkom meseca osnovao firmu – kćerku.
Bugarska je, kao članica EU, odmah uputila prigovor zbog davanja prednosti Turskoj, i ističući da tu državu ne obavezuje evropska regulativa, a pošto je Folksvagen, zbog turske intervencije u Siriji, stopirao svoje turske planove, Bugarska je svoju aktivnost intenzivirala.

„Sve dok Folksvagen ne potpiše ugovor s Turskoj, mi smo dostupni dan i noć samo da Bugarska uspe“, rekao je Plevnelijev.

I rumunski ministar trgovine Stefan Radu Oprea je za rumunski list „Ziarul Financial“ izjavio da je Rumunija odmah reagovala na stopiranje projekta u Turskoj i ispostavila dijalog s Folksvagenom, prenosi magazin Špigl.
Rumuni su istakli svoje tehničke prednosti, lako dostupnu odgovarajuću radnu snagu i svoja iskustva sa Renoom, a subvencije nisu pominjali.

Ali ne treba ni sumnjati-čim je Folksvagen doneo odluku o seljenju proizvodnje automobila na benzin i dizel van Nemačke, dobro obavešteni nemački mediji su isticali da ta kompanija očekuje subvencije države u kojoj bi svoju proizvodnju stacionirala u iznosu od „trocifrenog broja miliona, čime bi svoje troškove smanjila“.

Izvor: Ekonomske Vesti

Pročitajte i ovo...