Home VestiEkonomija Novi Zakon o zaštiti potrošača: Sankcije za trgovce koji maltretiraju građane preko telefona

Novi Zakon o zaštiti potrošača: Sankcije za trgovce koji maltretiraju građane preko telefona

by bifadmin

Mnogi potrošači u čijim stanovima još uvek zvone stabilni telefoni žale se da ih trgovci raznolike robe prosto opsedaju pozivima, nudeći im da nešto kupe po povoljnim uslovimaTa praksa trebalo bi da se izmeni kada se donese novi zakon o zaštiti potrošača, koji će biti harmonizovan sa sličnim propisima koji se primenjuju u zemljama Evropske unije.

U toku je javna rasprava o Predlogu zakona o zaštiti potrošača, koja se danas završava. Jedna od zanimljivijih novina odnosi se baš na oblast telemarketinga, kako se takav način prodaje popularno zove. Potrošači koji ne žele da ih promoteri i trgovci opsedaju i zovu, moći će da se reše te pošasti i da ne budu uznemiravani. Predviđeno je da RATEL vodi poseban registar u kojem bi trebalo da se nađu telefonski brojevi onih koji ne žele da putem telefona dobijaju trgovačke ponude i na taj način bi im privatnost bila zaštićena.

Šarolika ponuda

Ponuda telemarketinga je kod nas zaista šarolika. Nude se razni dušeci – s memorijskom penom i bez nje, lonci i šerpe, letovanja, zimovanja… Starijim sugrađanima nude se besplatni lekarski pregledi.

Često se potencijalnim kupcima obećavaju i nagrade, vikendi u banjama, ručak ili večera u lokalnom restoranu. Ko voli neka izvoli, a onima koji to ne žele preostaje da se upišu u registar.

To stvara novu obavezu za one koji robu nude na taj način. Oni će pre nego što okrenu brojčanik na telefonu i ponude robu morati da provere da li je telefonski broj koji nameravaju da biraju upisan u registar ili ne. Naravno, sve će ostati mrtvo slovo na papiru ukoliko se u taj proces ne uključe potrošači koji ne žele telefonsku ponudu. A to mogu tako što će se, kada registar bude formiran, prijaviti da ne žele da ih neko uznemirava telefonom.

– Veoma je dobro što se propisi vezani za potrošače harmonizuju s direktivama EU – kaže o toj novini predsednik Nacionalne oragnizacije potrošača Srbije Goran Papović. – Što se tiče konkretno registra, smatram da je to dobro rešenje. Ne vidim zašto bi neko na taj način uznemiravao ljude ukoliko oni to ne žele. Takav registar već postoji u Hrvatskoj i pokazalo se da je bio dobra odluka.
Očekuje se da zakon o zaštiti potrošača bude usvojen do kraja ove godine. To znači da bi i registar telefonskih brojeva onih koji ne žele trgovačko uznemiravanje mogao zaživeti uskoro. Mnogi će odahnuti, a posebno stariji građani, koji najčešće ukazuju na to da poslenici u telemarketingu nemaju milosti: zovu u vreme popodnevnog odmora i kasno uveče. Najčešće su veoma uporni, a kada se već neko odazove na njihov poziv, ispričaju celu priču o tome šta i kako nude čak i kada su upozoreni na to da osoba s druge strane ne želi to da sluša.

Izvor Dnevnik/Kamatica

Pročitajte i ovo...