Home VestiEkonomija Turistički aranžmani više neće smeti da imaju skrivene troškove

Turistički aranžmani više neće smeti da imaju skrivene troškove

by bifadmin

Pravilnik o garanciji putovanja, koji turističkim agencijama zabranjuje da aranžmane reklamiraju po povoljnoj ceni, a da potom naplaćuju razne dodatne troškove – od doplate avio-takse, preko transfera, izleta, prtljaga – čime konačna cena putovanja bude i duplo veća, stupio je na snagu 1. januara.

To praktično znači da više neće biti moguće da u promotivnoj ponudi stoji „letujte već od 150 evra“, a da vas na kraju to isto letovanje izađe i duplo.

Pravilnikom bi trebalo da budu sprečene i zloupotrebe u poslovanju turističkih agencija, što znači da će putnici biti sigurni da će za kupljene turističke aražmane dobiti usluge kakve su i platili.

Iako su mnogi komentarisali da će novim pravilnicima cene aranžmana biti više, turistički radnici tvrde da će to biti samo prividno poskupljenje, jer jedinstvena cena putovanja znači da će sve one takse i troškovi koji su do sada bili prikriveni morati da budu deo cene.

Tako više neće biti moguća prodaja, na primer, avionske karte za 20 evra, ukoliko je naknadno potrebno izdvojiti mnogo više zbog avionske takse. Takođe, za putovanje na ostrvo neće moći naknadno da se naplaćuje prevoz brodom koji nije u startu uračunat u cenu. Zato će aranžmani naizgled biti skuplji, a zapravo su turisti sve to već plaćali u ukupnom zbiru.

Sada će ljudi lakše praviti računicu za letovanje ili zimovanje, jer će zbog ‘jedinstvene cene’ na samom početku znati šta sve plaćaju i koliko, pa će moći da planiraju svoje budžete.

Van cene aranžmana naći će se boravišne takse zemalja u koje idete, jer se po pravilima ta taksa naplaćuje u smeštaju u kojem boravite. Ipak, agencije su dužne da obaveste putnike o visini boravišne takse.

Ministarstvo je u pravilnicima rangiralo agencije u četiri kategorije na osnovu obima posla, odnosno prodatih aražmana i broja putnika, pa će tako najniže rangirane agencije, sa 1.000 putnika, sada morati da polože depozit od 2.500 evra, a one iz najviše kategorije, sa preko 10.000 turista, moraće da spreme 10.000 evra.

I iznosi osiguranja, odnosno garancije za turistička putovanja, zavisiće od toga u kojoj su kategoriji agencije rangirane, pa će tako one s najnižom licencom (A-20) morati na bankarskom računu da imaju pokriće od 200.000 evra, a one koje imaju najviše putnika (A-40) moraće da se osiguraju sa 400.000 evra.

Povećanje depozita osiguranja pruža turističkoj inspekciji bolju kontrolu, a samim tim predstavlja preventivu za nepredviđenje okolnosti, ističu turistički radnici.

Turističke agencije su dužne da svoje poslovanje usklade sa novim pravilnicima u roku od 30 dana od dana početka primene pravilnika, odnosno do 31. januara 2020. godine.

Izvor: Blic, Kamatica

Pročitajte i ovo...

Leave a Comment