U Srbiji raste zabrinutost kakve će biti posledice epidemije Kovida-19 na privredu. Taj rast je primetan nakon što su objavljene mere državne pomoći i način njihove primene. Ipak, građani Srbije su i dalje najmanje zabrinuti za radna mesta u regionu. Nasuprot tome, u poređenju sa regionom znatno je više onih koji mere preduzete radi suzbijanja korone smatraju previše restriktivnim.
Rezultati treće po redu ankete koju je agencija za istraživanje tržišta Valicon sprovela u Srbiji krajem aprila, pokazuju da je 81% građana zabrinuto zbog širenja epidemije Kovida19, što je za 10% manje u odnosu na prethodnu anketu. Briga za lično zdravlje i bližnje beleži neznatan pad, ali raste zabrinutost zbog ekonomskih posledica pandemije.
Najnoviji rezultati pokazuju da 42% ispitanika izražava bojazan šta će se događati sa ekonomijom, što je za 12% više u poređenju sa prethodnim istraživanjem.
Zabrinutost raste posle objavljivanja ekonomskih mera pomoći
Briga za ekonomske posledice je jedini parametar koji beleži rast sa svakim novim merenjem raspoložanja javnog mnjenja tokom 40 dana vanrednog stanja u Srbiji. Uprkos tome, procenat zabrinutih za privrednu situaciju je i dalje najniži u regionu – 42% naspram trenutnih 61% u Sloveniji, 55% u Hrvatskoj i 57% u Bosni i Hercegovini.
Tokom sva tri istraživanja, najmanji broj ispitanika je izrazio zabrinutost za sigurnost radnog mesta, s tim što je ona prilikom drugog merenja raspoloženja javnosti porasla na 14% anketiranih, dok je sada opala na 10%.
Briga za ekonomsku sigurnost raste nakon što je država saopštila ekonomske mere za otklanjanje posledica epidemije i kako će se one primenjivati, a pozitivne ocene takvih mera beleže pad.
U Srbiji najviše nezadovoljnih restriktivnim merama
Skoro trećina građana Srbije (32%) ocenjuje mere koje su preduzete radi suzbijanja epidemije kao previše restriktivne, što je više nego dvostruko u odnosu na rezultate prve ankete. U zemljama regiona, znatno je niži procenat ispitanika koji iznose takve ocene – da su mere previše rekstriktivne smatra 26% stanovnika BiH i 18% građana u Hrvatskoj.
Više od polovine građana Srbije (58%) sada češće prati televiziju nego ranije, a skoro dve trećine njih (64%) je izjavilo da više koristi pametne uređaje. Najveći broj ispitanika (70%). je izjavio da troše zantno više vremena pretražujući Internet.
Foto: Alexas_Fotos, Pixabay