Najveća prehrambena kompanija na svetu, sa sedištem u švajcarskom gradu Veve, predstavila je poslovne rezultate za prva tri meseca 2020. godine.
• Organski rast dostigao je 4,3%, a stvarni unutrašnji rast (Real Internal Growth, RIG) 4,7% i cene od -0,4%. Rast je podržan snažnim zamahom u Severnoj i Južnoj Americi i zoni EMENA (Evropa, Bliski istok i severna Afrika). Zona AOA (Azija, Okeanija i podsaharska Afrika) zabeležila je pad prodaje
• Ukupna objavljena prodaja kompanije pala je za 6,2%, na 20,8 milijardi švajcarskih franaka (u odnosu na isti period prošle godine kada je iznosila 22,2 milijarde švajcarskih franaka). Neto akvizicije imale su negativan učinak od 4,7%, dok je devizno poslovanje smanjilo prodaju za 5,8%
• Nestlé će zadržati i dodatno razvijati svoje NESCAFÉ poslovanje
• S obzirom na to da je još uvek rano za procenu uticaja virusa COVID-19, Nestlé će se i dalje voditi planovima za 2020. godinu. Očekuje se kontinuirano poboljšanje organskog rasta prodaje i osnovne marže operativnog poslovanja.
Mark Šnajder (Mark Schneider), generalni direktor kompanije Nestlé, ističe:
„Kriza prouzrokovana pandemijom koronavirusa i dalje utiče na naše živote, na snažne i ponekad tragične načine. Naše misli su sa svima koji su pogođeni i izražavamo najdublje saučešće onima koji su ostali bez voljenih osoba.
Nestlé u ovim trenucima ima posebnu odgovornost. Naši proizvodi, odnosno hrana i piće, pomažu u očuvanju zdravlja ljudi, pružaju utehu i podržavaju oporavak.
Naši radnici pokazali su izuzetnu posvećenost kako bismo nastavili sa poslovanjem i zadovoljili potrebe naših potrošača. I dalje ćemo naporno da radimo u cilju obezbeđivanja hrane i pića ljudima širom sveta, svakog dana.
Naša kompanija uspela je da sačuva svoje poslovanje u prvom kvartalu, što odražava naš raznovrstan portfolio proizvoda i naše snažno lokalno prisustvo u 187 zemalja. Međutim, ova kriza je daleko od kraja i suočićemo se sa mnogim nesigurnostima u narednim kvartalima. I dalje ćemo se brzo prilagođavati promenljivim potrebama potrošača i izazovima u našim globalnim lancima snabdevanja. Kao pouzdan poslodavac i poslovni partner ispunjavamo sve svoje obaveze. Kao dobar građanin i komšija od poverenja, nastavljamo da nudimo našu pomoć, posebno najugroženijima u društvu. Tokom protekle 154 godine, Nestlé je uspešno prevazišao mnoge izazove. Uvereni smo da ćemo, zajedno sa svima onima koji se bore protiv pandemije i njenih posledica, prebroditi i ovu”.
Kako je COVID-19 uticao na poslovanje kompanije
Nestlé je brzo reagovao i preduzeo potrebne mere kako bi umanjio uticaj ove svetske krize. Do danas, kompanija je uspela da efikasno opsluži svoje maloprodajne partnere i potrošače uprkos određenim lokalnim poremećajima u lancu snabdevanja i privremenim nedostacima osoblja. Radnici kompanije Nestlé bili su ključni u prevazilaženju ovih izazova.
Uticaj virusa COVID-19 značajno se razlikovao u različitim podnebljima, kategorijama proizvoda i prodajnim kanalima, u zavisnosti od vremena izbijanja, obima ograničenja i ponašanja potrošača.
• Različita podneblja: Većina tržišta, posebno u Severnoj Americi i Evropi, u martu su imala znatno povećan rast, delimično podržan pravljenjem zaliha potrošača. U Kini je zabeležen pad prodaje, zbog ograničenja kretanja koja su bila na snazi skoro ceo kvartal, kao i zbog ograničenih mogućnosti za pravljenje zaliha.
• Kategorije proizvoda: Zabeleženo je povećanje potražnje za osnovnim namirnicama. Gotova jela, Purina proizvodi za kućne ljubimce, kafa i Nestlé Health Science proizvodi zabeležili su rast prodaje. Kod konditorskih proizvoda i proizvodnje sladoleda vidljiv je pad u prodaji.
• Kanali prodaje: Na svim tržištima premećena je promena u vidu lokacije konzumiranja proizvoda. Kod potrošnje van kuće zabeležen je negativan rast, a značajni pad prodaje imaju Nestlé Professional i Nespresso butici. Online prodaja porasla je za 29,4%, što prvi put premašuje 10% ukupne prodaje kompanije.