Pre godinu dana, AMD je na E3 ekspou prezentovao svoju „FidelityFX“ inicijativu. Zamišljena kao kolekcija tehnologija koje na lak način mogu biti implementirane u igre, FidelityFX je za cilj imao podizanje živopisnosti i kvaliteta kompjuterski generisane grafike u realnom vremenu. Ono što je specifičnost FidelityFX-a, jeste da su sve tehnologije koje pokriva tzv. „Open Source“ i umesto isključivanja drugih hardverskih kompanija, oslanjaju se na to ko će bolje i efikasnije optimizovati svoj hardver i softver za što brže izvršavanje ovih algoritama u samim igrama.
Prva tehnologija, koju je AMD uvrstio u FidelityFX program jeste „Contrast Adaptive Sharpening“ ili kraće CAS. Zahvaljujući jednostavnoj implementaciji, ubrzo je veliki broj hit igara uvrstio ovu tehnologiju poboljšanja oštrine 3D prikaza, a ona je u većini igara u okviru podešavanja opisana kao „FidelityFX Sharpening“.
Sada AMD donosi čak četiri nove tehnologije u FidelityFX paket. Sve četiri su konkretno rešenje za tehničke izazove sa kojima se programeri igara susreću svakodnevno i sve četiri donose lak način za implementaciju u postojeći kod putem „patcheva“, ili idealno implementaciju u nadolazeće igre kroz sam „engine“ koji igra koristi.
Prva u nizu novih FidelityFX tehnologija je FidelityFX Downsampler. Ova tehnologija omogućava programerima igara da generišu do 12 nivoa detaljnosti početne teksture rezolucije 4096×4096 u jednom prolazu! Ilustracije radi, tradicionalni pristup podrazumeva izvršavanje ove operacije u 12 prolaza. FidelityFX Downsampler se oslanja na Asinhrono proračunavanje i proračunsku („Compute“) snagu AMD-ove RDNA grafičke arhitekture, za maksimalne performanse.
Druga inovativna FidelityFX tehnologija je namenjena lakšem i raskošnijem implementiranju HDR-a u igre i zove se FidelityFX HDR Mapper. Luminance Preserving Mapper (LPM) je izuzetno koristan za programere koji žele brzu i laku implementaciju HDR-a i Wide Color Gamuta. LPM se takođe oslanja na računarsku snagu GPU-ova da u asinhronom režimu izvršavaju kompleksne kalkulacije, paralelno sa grafičkim renderingom. U slučaju FidelityFX HDR Mappera, AMD je maksimizirao performanse koristeći „Rapid Packed Math“ tehnologiju svojih GPU-ova koja se po prvi put pojavila još u „Polaris“ generaciji.
Treća tehnologija koja je proširila FidelityFX jeste FidelityFX Ambient Occlusion. Najveći izazov u stvaranju realistične, kompjuterski generisane 3D grafike u realnom vremenu jeste proračunavanje fizički realističnih svetlosnih efekata. Balansiranje između hardverske zahtevnosti, odnosno zahtevanog nivoa performansi u realnoj igri i realističnosti efekta je uticalo da se tokom godina razvije niz različitih aproksimativnih metoda i tehnika. Jedna od takvih tehnika je ambijentalno osvetljenje FidelityFX Ambient Occlusion koristi „Combined Adaptive Compute Ambiente Occlusion“ (CACAO) algoritam i koristeći proračunske (Compute) performanse modernih GPU-ova podiže brzinu njegovog izvršavanja na potpuno novi nivo, čineći ga idealnim izborom za vizuelno bogate, a opet brze igre.
Četvrta tehnologija koja upotpunjuje FidelityFX jeste namenjena za rešavanje problema refleksija u igrama. AMD FidelityFX ScreenSpace Reflections kreira realistične refleksije u kadru, koristeći isključivo podatke koji su već na raspolaganju u renderovanoj slici. Koristeći tzv. „dubinski bafer“, algoritam koji se zove „Stohastic Screen Space Reflections), omogućava manji broj koraka u kreiranju kvalitetnih refleksija, što se pozitivno reflektuje na performanse u izvršavanju, bez gubitka kvaliteta.
AMD je predstavljanje novih FidelityFX efekata upotpunio sa lansiranjem potpuno renoviranog GPUopen.com portala na kome se može naći obilje informacija u vezi AMD-ovog angažovanja na kreiranju novih grafičkih tehnologija, alata i efekata, kao i sveobuhvatne podrške programerima igara i grafičkih API-a. Pored svega toga, mogu se pronaći i potpuno novi demoi koje krajnji korisnici mogu pokrenuti na svom PC-u i poigrati se sa različitim podešavanjima inovativnih tehnologija i efekata kao što su FEMFX – OpenSource biblioteka za fizički verodostojnu simulaciju deformabilnih materijala na CPU-u, kao i čuveni TressFX efekat verne simulacije kose i krzna, koji je unapređen implementacijom u okviru popularnog UE4 grafičkog endžina.
Povodom renoviranja GPUOpen.com portala i objavljivanja novih FidelityFX efekata, AMD-ov korporativni podpredsednik i glavni čovek za sav AMD-ov softver, gospodon Andrej Zdravković je istakao:
“AMD ima bogatu tradiciju podržavanja i otvorenih standarda i otvorenog koda. Danas sam veoma uzbuđena što vidim naš redizajnirani web portal GPUOpen, kao potvrdu kontinualne posvećenost kompanije AMD otvorenosti i mogućnostima inovacija. Bilo da se radi o fantastičnim razvojnim alatima, živopisnim grafičkim efektima ili našim SDK-ovima koji se lako koriste; GPUOpen stavlja programere u središte svega što radimo”