Poljubite svoja kruta odela, svoje stroge haljine i kostime, kao i cipele sa visokim potpeticama, i recite im zbogom. Nova realnost pandemije korona virusa, koja je uslovila da mnogi rade od kuće, za tili čas je promenila način oblačenja poslovnih ljudi, koji se zbog toga uopšte ne žale, ali su zato u nevolji proizvođači i prodavci “poslovne” odeće.
Firma Brooks Brothers, koja već 202 godine prodaje muška odela, u kojoj se oblačilo 40 američkih predsednika, i koja je sinonim za klasičan Volstrit bankarski izgled, u sredu je podnela je zahtev za zaštitu od bankrota, jer je potražnja za poslovnim odelima drastično opala zbog pandemije, piše CNN, prenosi N1.
“Vagaju se sve opcije da se održi na površini”
I prodajni lanac Ascena, koji ima oko 2.800 prodavnica u SAD, Kanadi i Portoriku, planira da zatvori najmanje 1.200 radnji, ali istovremeno, kako su njeni zvaničnici rekli Blumbergu, “vaga sve opcije da se održi na površini”.
I drugi prodavci poslovne odeće našli su se u velikim problemima. Sa više od 10 miliona ljudi koji su ostali bez posla i još milionima koji poslednjih meseci rade od svojih kuća, kupovina odela teško da je ikome prioritet.
Imajući u vidu da se sada većina sastanaka održava putem video poziva, gde svako od učesnika uživa u komforu sopstvenog doma, poslovna odeća je postala mnogo udobnija i manje stroga.
No, ovaj trend uvođenja lagodnije odeće u kancelarije traje već godinama, bar kada se radi o IT kompanijama, gde odela, kravate i kruti kostimi nikad nisu ni bili obavezni.
Udobnost je ono što je najvažnije
Ali, pandemija korona virusa bi mogla zauvek da okonča formalizam ovog tipa.
“Realnost je takva da se trendovi u poslovnom odevanju menjaju već neko vreme, a što je tužno, pandemija je bila poslednji ekser u kovčegu”, kaže Džesika Kadmus, njujorška stilistkinja, koja je nekada radila u Brooks Brothers.
Čak i pre nego što je uveden karantin na nacionalnom nivou, Kadmus je rekla da su njeni klijenti sve više gravitirali ka opuštenijem poslovnom izgledu.
Prošle godine je bankarski Volstrit gigant Goldman Saks objavio da njegovi zaposleni mogu da se neformalno oblače za posao. Ta firma je ranije favorizovala uštirkane košulje i odela.
“Onda, kada je udario Covid-19 i primorao ljude da rade od kuće, došlo je do apsolutnog zastoja u kupovini poslovne odeće. Ono što moji klijenti trenutno žele je opuštena odeća, koja nije po meri, a njena udobnost je ono što je najvažnije”, kaže Kadmus.
Njeni muški klijenti naručiju nove košulje, ali ne i pantalone
“Ne traže sportske sakoe, odela ili cipele. Samo košulje”, rekla je ona i dodala da žene više kupuju narukvice, minđuše i broševe, nego kostime i haljine, tako da sa nekoliko bluza i ovim detaljima mogu da ostave utisak različitog izgleda za različite video pozive. Iz istog razloga i muška poslovna odeća se svela na košulje, jer se prilikom video poziva, uglavnom vidi samo gornji deo tela, i važno je da samo on bude upeglan.
Neki ljudi koji nemaju potrebu za video komunikacijom čak ni ne izlaze iz pidžama. U junu je 47 odsto korisnika reklo firmi za istraživanje tržišta NPD da kad rade od kuće uglavnom nose istu odeću tokom celog dana, a skoro četvrtina je navela da najviše voli trenerke, pidžame ili neku sličnu udobnu odeću.
“Ljudi očigledno ne žele da se više puta presvlače tokom dana, pogotovu u ovim okolnostima. I dalje žele da izgledaju reprezentativno za posao, ali istovremeno žele da se osećaju prijatno”, ocenila je analitičarka NPD, Marija Rugolo.
Stilistkinja Nikol Harison, međutim, smatra da muškarcima odela i sportski sakoi daju uglancani, profesionalni izgled. Za nju je opušteno odevanje na poslu prihvatljivo, ali samo do određenog stepena. I, takođe, poručuje da čak i opuštena odeća treba da bude po meri, odnosno da ne bude “šljampava”.
“Sa svim ovim ludilom koje se dešava u svetu, jedna stvar koju možete da kontrolišete je izgled. Pa, zašto to ne biste i činili?”, navodi Harison.
Izvor: N1-Bizinfo