Kreativnim porukama ili piješ ili voziš, i cirka strava i trezna glava brendovi apeluju na konzumente da odgovorno piju.
Nula neodgovorne konzmacije jedan je od četiri stuba Carlsbergove globalne strategije održivog razvoja “Zajedno ka nuli”, koju na lokalnom nivou putem svojih brendova Carlsberg Srbija primenjuje već godinama, podižući na taj način svest o važnosti odgovornog konzumiranja alkohola.
Uoči ovogodišnjeg obeležavanja Svetskog dana odgovorne konzumacije piva, 18. septembra, kompanija je u saradnji sa Agencijom za istraživanje tržišta Deep Dive uradila istraživanje na nacionalnom uzorku ispitanika od 18 do 28 godina, posvećeno njihovim navikama kada se radi o konzumaciji alkohola, a upravo će neki od indikatora biti upotrebljeni u osmišljavanju budućih aktivnosti Carlsberga u Srbiji u podizanju svesti o problemu neodgovorne konzumacije.
U skladu sa prilikama u zemlji uzrokovanih pandemijom virusa COVID-19, umesto aktivacija na velikim okupljanjima, ove godine poziv na odgovornu konzumaciju alkohola najveći brendovi kompanije, LAV i Tuborg, uputili su direktno sa limenke.
Tako je vodeći brend kompanije Carlsberg Srbija, LAV, prvi put izmenio slogan na svojoj limenci, pauz čuveno ILI JESI ILI NISI – LAV sada poručuje ILI PIJEŠ ILI VOZIŠ, naglašavajući važnost izbora između ove dve aktivnosti i njihovu međusobnu isključivost. Cilj poruke je da pri samoj konzumaciji podseti potrošače da ne sedaju za volan, Limenka se se na tržištu pojavila u septembru i biće aktuelna tokom ove i naredne godine.
Sa istim ciljem, u kampanju se uključio i brend Tuborg, prilagodivši ton komunikacije mlađoj populaciji. U julu se pojavila limitirana edicija limenki sa 12 različitih poruka, koje kombinuju, na prvi pogled, nepomirljive aktivnosti, a jedna od njih, poruka i cirka strava i trezna glava, posvećena je upravo podizanju svesti o odgovornoj konzumaciji. Kako bi se dodatno poruku o odgovornoj konzumaciji približila mladima, partneri Tuborga na muzičkim projektima, popularni izvođači Fox, Surrel i Bojana Vunturišević, apelovali su na svoje fanove da shvate važnost odgovorne konzumacije alkohola.