Home VestiEkonomija Službenici će pomagati građanima u otvaranju naloga na eUpravi

Službenici će pomagati građanima u otvaranju naloga na eUpravi

by bifadmin

Više od 100 gradova i opština u Srbiji imenovalo je administratore i šalterske službenike koji će građanima pomagati u otvaranju naloga na Portalu eUprava i omogućiti da iz svoje fotelje zakažu termin za izdavanje ličnih dokumenata, plate porez na imovinu, dobiju rešenje iz katastra u svoje eSanduče, upišu dete u vrtić ili školu ili obave neku od preostalih 500 usluga koje nudi Portal.

NALED u saradnji sa Kancelarijom za IT i eUpravu, uz finansijsku podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, sprovodi projekat unapređenja elektronske dostave dokumenata građanima i privredi od strane organa javne uprave. Deo projekta čini i inicijativa, koju je podržalo Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, da se otvaranjem naloga na Portalu eUprava omogući što većem delu stanovništva da postanu eGrađani i administrativne poslove obavljaju elektronski.

Otkako je 30. decembra upućena inicijativa lokalnim samoupravama da imenuju administratore i šalterske službenike, do sada je to učinilo 106 gradova i opština.

Nema više čekanja u redovima

Uz ličnu kartu, građani će na šalteru dobiti korisničko ime i lozinku, kao i instalaciju aplikacije na mobilnom telefonu i službenici će im objasniti osnovne funkcionalnosti i način rada portala. Korišćenje elektronskih usluga štedi vreme i novac za prolazak kroz administrativne procedure vezane za najvažnije životne događaje i posebno je važno u vreme pandemije kada je ključno da izbegavamo gužve i duga čekanja u redovima pred šalterima, ističe Jelena Bojović, direktorka za regulatornu reformu u NALED-u.

Pored otvaranja naloga, građani će dobiti i odštampane podatke (parametre) za svaki sledeći ulazak na Portal. Za pristup Portalu koristiće tzv. dvofaktorsku autentikaciju, odnosno nakon unosa korisničkog imena i lozinke na mobilni telefon ili tablet stići će im zahtev da jednim klikom potvrde da su zaista oni pokušali da pristupe svom nalogu što osigurava dodatni nivo bezbednosti ličnih podataka.

Obuke za lokalne službenike – Inicijativa da se građanima i privrednicima pruži podrška pri otvaranju naloga na Portalu eUprava sprovodi se i finansira u okviru projekta eDostava, koji finansira Evropska banka za obnovu i razvoj, u cilju unapređenja korišćenja elektronskih usluga i elektronske dostave dokumenata. Projekat sprovode NALED i Kancelarija za IT i eUpravu, a jedna od aktivnosti je i sprovođenje obuka lokalnih službenika za korišćenje Portala eUprava i aplikacije za izdavanje elektronskih identiteta, eID građana.

Izvor: ite.gov.rs

Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar