Kompanija „Matijević“ dostavila je juče ponudu za kupovinu jedne od tri oglašene celine ATP Vojvodine u stečaju, savremenog servisnog centra sa pripadajućom opremom, saznaje Danas.
Oglasom o prodaji ponuđena je osim servisa sa deset kanala i nova međunarodna autobuska stanica kao i deo zemljišta na kome ATP Vojvodina ima pravo korišćenja. Ukupna likvidaciona vrednost sve tri celine, navedena kao početna cena u oglasu, iznosi nešto više od 5,3 miliona evra.
– Ponudili smo 1,45 miliona evra, to je nešto iznad početne koja je iznosila 1,44 miliona a ona je inače bila granica i dali smo nešto malo više uz rizik da ne prođemo. Ali, samo smo se mi prijavili za servis, a zainteresovani smo zbog naše firme Agrovojvodina mehanizacija koja je zastupnik u prodaji traktora i priključne mehanizacije. Želimo da proširimo asortiman, pregovaramo da uzmemo još neke brendove iz oblasti poljoprivrede i za tu vrstu posla lokacija ATP Vojvodine nam je idealna – rekao je za Danas Bojan Matijević.
Prema nezvaničnim informacijama, za zemljište je ponudu dostavila firma Evro dom iz Kaća, koja se prema registraciji u APR-u bavi drumskim prevozom tereta, ali njen vlasnik Nikola Zekonja nije želeo ni da potvrdi niti da demantuje svoje učešće u prodaji imovine ATP Vojvodine.
Sve tri celine dobile nove vlasnike
Prema saznanjima Danasa, za novu međunarodnu autobusku stanicu nije bilo zainteresovanih kupaca.
Ali, i da su sve tri celine dobile nove vlasnike, od prikupljenog novca mogla bi, i to delimično da se namiri samo Kredi agrikol banka, sa hipotekom prvog reda koja glasi na iznos od 7,8 miliona evra.
Svi drugi poverioci, uključujući i razlučne sa obezbeđenjem drugog i trećeg reda, poput Komercijalne banke i Poreske uprave, ostaće bez nadoknade.
Inače, na oglašenu prodaju prigovor je dostavilo Republičko javno pravobranilaštvo, u ime Ministarstva finansija odnosno Poreske uprave, jer nije bilo obavešteno o tom postupku iako je to zakonska obaveza stečajnog upravnika, ali i Komercijalna banka koja je smatrala da ima uspostavljeno obezbeđenje na opremu servisnog centra.
Pre toga je i bivši većinski vlasnik Ilija Dević uložio prigovor jer su objekti oglašeni kao funkcionalne celine iako čitav kompleks ne može da radi s obzirom da Grad i pored potpisanog ugovora nije preusmerio saobraćaj na tu lokaciju.
Dan pred zakazano nadmetanje Privredni sud je prva dva prigovora odbio, a Devićev je odbacio.
Otvaranjem ponuda nije okončan proces prodaje imovine tog preduzeća.
Kako nam je rečeno u ATP Vojvodini, prema utvrđenoj proceduri, najpre će zvanično o dospelim ponudama biti obavešten sud kao i poverioci koji će imati pravo da izvrše uvid.
Potom sledi potpisivanje ugovora.
Ali, u oglasu je navedeno da će se otvaranje ponuda vršiti u prisustvu stečajnog upravnika i tročlane komisije koju on sastavlja. Prema nepotvrđenim informacijama, upravnik se zbog kovida nalazi na lečenju i pitanje je da li će on moći da potpiše zapisnik sa otvaranja ponuda kojima nije prisustvovao, a pri tom je jedini nadležan da proglasi da li je ponuda prihvatljiva ili ne.
Hronika jedne privatizacije
Autosaobraćajno preduzeće „Vojvodina“ prodata je na aukciji 2004. godine a novi vlasnik Ilija Dević već je u prvoj godini ispoštovao plan investicija, zatim je zaposlio novih 200 radnika, proširio delatnosti i uvećao broj linija. U proleće 2006. Dević je sa tadašnjom gradonačelnicom Novog Sada Majom Gojković potpisao ugovor prema kome se on obavezao da prema gradskim planskim dokumentima na placu ATP Vojvodine izgradi novu međunarodnu autobusku stanicu i servisni centar a da po dobijanju upotrebne dozvole Grad izmesti autobuski saobraćaj na novu lokaciju. Grad, međutim, nije ispoštovao svoj deo obaveza, preduzeće je pod pritiskom kredita otišlo u stečaj a oko 500 radnika ostalo je bez posla. Slučaj ATP Vojvodina, svrstan među pet najvećih u okviru 24 sporne privatizacije i jedini u kome je oštećen investitor a ne država, u stalnom je monitoringu Evropske komisije.