Verovatno nam se svima dogodilo da kupimo nešto, dobro platimo i to – nešto, samo prestane da radi ako je uređaj.
Patike ili cipele koje se odlepe posle samo nekoliko dana takođe su česta pojava.
Međutim, povratak u radnju i traženje svojih para ili svojih prava može biti dugotrajan i stresan proces.
Šta raditi ako prodavac odbije garanciju dok je proizvod u garantnom roku?
“Zakon o zaštiti potrošača pravi razliku između tzv. saobraznosti koja je po zakonu dve godine, i garancije”, objašnjava Dejan Gavrilović, iz udruženja Efektiva, dodajući da garancija daje veća prava potrošaču.
“Najveći problem je nesaobrazna obuća i odeća. Trgovci najčešće odbijaju takve reklamacije i ne žele da ih reše na adekvatan način. Tržišna inspekcija tu nema ingerencija, ona samo postupa u formalnim stvarima tipa da li je trgovac odgovorio u roku, a ne da”, kaže Gavrilović.
Prema njegovim rečima, primetno je da su trgovci kod tehničke počeli da prebacuju na servise, pa se reklamacija odmah šalje u servis i šta servis odgovori to je to.
“Čak se sada pojavljuju neke agencije koje odgovaraju umesto trgovaca”, kaže on i dodaje da sve to predstavlja kršnje zakona o zaštiti potrošača a na karju se sve svede na upornost potrošača ili pokretanje potrošačkog spora, gde se za iznose do 500.000 dinara ne plaća sudska taksa.
Trgovci uglavnom računaju na nisku svest potrošača, odnosno da će oni odustati nakon prvog odbijanja da se uvaži njihov zahtev, kaže Gavrilović.
“Satistika pokazuje da kada se potrošač žali, kada pričamo o obući, prvi put bude automatski odbijen, a drugi put mu zahtev bude uvažen”, kaže sagovornik Prve TV.
Izvor: Bizinfo
Foto: Pixaby