Na globalnom nivou ljudi žele da prošire svoja iskustva, opuste se od svakodnevnice i nesebično se posvete sebi, pokazalo je novo Mastercard Experience istraživanje.
Podaci iz ovog istraživanja otkrivaju da ljudi prepoznaju vrednost obogaćivanja svoje ličnosti i spremni su uložiti vreme i energiju u iskustva uz koja se osećaju dobro dugo nakon što se samo iskustvo završi. Oni više vole iskustva koja mogu doživeti s porodicom i prijateljima (81%) i žele posetiti nova mesta kako bi mogli videti i raditi stvari koje nikada pre nisu radili (71%), dok su otvoreni za različite uticaje novih kultura (66%). Iskustva koje ljude povezuju sa sobom samima i ljudima do kojih im je stalo, prva je stvar koja neko iskustvo čini zaista „neprocenjivim“.
Tokom pandemije ljudi su se više fokusirali na dobrobit koju mogu da ostvare kroz korišćenje tehnologija (22%), odmor i ravnotežu (29%) i umirujuće aktivnosti (30%). Njihovo proaktivno fokusiranje na sebe same s naglaskom na povećanje izdržljivosti, dovelo je do toga da prioritet daju mentalnom blagostanju (85%), emocionalnom blagostanju (83%) i fizičkom blagostanju (83%), a sve u svrhu pronalaska energije za povezivanje s drugima.
Ljudi žude za odmorom i druženjem
Provodeći više vremena kod kuće, ljudi su se oslanjali na tehnologiju kako bi ostali povezani s poslom, porodicom i prijateljima. Sada su spremni da se usresrede na opuštanje, bilo da se radi o slobodnim aktivnostima poput online igara ili begu u prirodu. Gotovo polovina ispitanih ljudi složila se da je važno provoditi vreme bez uznemiravanja od strane bilo kog uređaja. Zapravo, na pitanje o njihovim omiljenim aktivnostima offline, ljudi su posebno istakli avanture u prirodi.
Globalno gledano, postoji natprosečno interesovanje (Indeks 100) za prirodu i otvorene prostore kao beg od svakodnevnog života, pri čemu se preferiraju putovanja (175), vežbanje (138), izleti na udaljena ili skrovita mesta (138), te kampovanje i planinarenje (125).
Prioritet ljudi su druženje i kvalitetno provedeno vreme s voljenim osobama, a gotovo tri četvrtine je izjavilo da se zaista trude provesti kvalitetno vreme s prijateljima i porodicom. Ispitanici kvalitetno vreme definišu kao vreme provedeno sa ljudima do kojih im je stalo (60%) i radeći nešto što ih zanima (40%).
„Nakon godinu dana ograničenja u pogledu životnih stilova, potrošači imaju povećanu potražnju za iskustvima koja se pamte i dele“, rekao je Vejn Levings, predsednik Kantar Global-a. „Nakon pandemije ne očekujemo da će potrošači tražiti mnoštvo iskustava, već iskustva koja se percipiraju kao dugovečna – stvari koje nikada neće zaboraviti i koje mogu ponovo doživeti kroz priče, lično usavršavanje ili uticaj na zajednicu.“
Foto: Pixabay