Fortenova grupa, koja od 1. maja 2021. iskazuje rezultate konsolidovane s Mercatorom te posluje uz poboljšane uslove u odnosu na prvo polugodište 2020. godine, zabeležila je povećanje konsolidovanog prihoda iz kontinuiranog poslovanja od 35 odsto. Isto tako, prilagođena konsolidovana EBITDA za prvih šest meseci 2021. porasla je za 14 odsto, a Grupa je zabežila neto dobit u iznosu od 318 miliona HRK, za razliku od gubitka zabeleženog u istom periodu 2020. godine.
Na kraju prvog polugodišta 2021. Grupa je pored toga imala 1,8 milijardi HRK novčanih sredstava na svojim računima, zadržavajući tako snažnu poziciju likvidnosti. Ovo su ključne činjenice s predstavljanja polugodišnjih rezultata poslovanja Fortenova grupe imaocima depozitnih potvrda.
„S konsolidovanim prihodima iz kontinuiranog poslovanja od 12 milijardi HRK, prilagođenom konsolidovanom EBITDA-om u iznosu od 1,1 milijarde HRK i 318 miliona HRK neto dobiti, s ponosom možemo reći da je iza nas najbolje prvo polugodište ikada, ne samo zbog ostvarnih rezultata, nego i zbog uspešnog zaključenja nekoliko velikih projekata koji su Grupu postavili na put jačanja profitabilnosti. Pre svega to je poslovna integracija Mercatora i njegova konsolidacija u naše finansijske izveštaje od 1. maja 2021. S obzirom na odličnu turističku sezonu, Grupa nastavlja da izuzetno dobro posluje i u trećem kvartalu, a to će – zajedno sa sinergijama koje ostvarujemo u maloprodaji te očekivanim zaključenjem prodaje grupe Zamrznute hrane kompaniji Nomad Foods – značiti da će se finansijska pozicija Fortenova grupe i dalje poboljšavati“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe, komentarišući rezultate ostvarene u prvom polugodištu 2021. godine.
Kad je reč o nekonsolidovanim rezultatima osnovnih delatnosti koji se odnose na 21 kompaniju u poslovnim područjima Maloprodaja, Prehrana i Poljoprivreda Fortenova grupe, ukupni ostvareni neto prihod od prodaje bio je 2,4 odsto veći, EBITDA je porasla za 12,5 odsto, dok je EBIT bio veći za čak 39,5 odsto u odnosu na isti period prošle godine, kad se uključi Mercator na jednakoj osnovi (poređenje ‘istog s istim’).
U pogledu pojedinih poslovnih područja, Prehrana je ostvarila najveće unapređenje rezultata u poređenju s prošlom godinom, s 12,5 odsto većim neto prihodom od prodaje, porastom EBITDA-e od 23,6 odsto i povećanjem EBIT-a od 40,1 odsto u prvih pola godine, nakon što su rezultati u prvih šest meseci 2020. godine bili pod uticajem COVID-a 19 i nakon što je na tržište u 2021. lansirano nekoliko inovativnih proizvoda.
Poslovno područje maloprodaje, uključujući Mercator na jednakoj osnovi, ostvarilo je rast prihoda od 1,2 odsto, EBITDA se povećala za 10,9 odsto, a EBIT za 65,9 odsto. Ta su poboljšanja rezultat sinergije, boljih opštih uslova trgovanja, te toga što se segment veleprodaje u Konzumu počeo značajno oporavljati nakon popuštanja mera vezanih za COVID-19 i otvaranja HORECA kanala.
Usled velikog pada prodajnih cena svinjskog mesa u odnosu na prvo polugodište 2020. godine, Poslovno područje poljoprivrede zabeležilo je pad prihoda od 12,5 odsto, što je rezultiralo i smanjenjem EBITDA-e od 19 miliona HRK i EBIT-a od 21 miliona HRK.
„U prvih šest meseci 2021. godine Fortenova grupa fokusirala se na izvršenje na tržištu, ostvarivanje planiranih poboljšanja u poslovanju i završavanje niza ključnih projekata. Taj se fokus na ostvarivanje zadatih ciljeva jasno ogleda u poboljšanju operativnih rezultata, u tome što prodaja Poslovne grupe zamrznute hrane napreduje u potpunosti prema planu, u refinansiranju duga Mercatora uz to što je 89,73% njegovih deonica preneseno na Fortenova grupu i njegova integracija u Poslovnu grupu maloprodaje teče vrlo uspešno. Osim toga zaključeno je nekoliko transakcija prodaje netemeljnih delatnosti, čime je omogućeno dalje fokusiranje na osnovna poslovna područja. Sveukupno gledajući, ovo je za Grupu bilo vrlo pozitivno prvo polugodište“ – rekao je James Pearson, izvršni direktor za finansije Fortenova grupe.