Zahvaljujući odličnim poslovnim rezultatima i značajnijim kreditnim plasmanima u delu saradnje sa stanovništvom i privredom, Sberbank Srbija je samo tokom prvih sedam meseci ove godine ostvarila neto profit od preko 11,2 miliona evra i već sa julom ostvarila svoje poslovne i finansijske ciljeve projektovane za celu 2021. godinu.
Govoreći o ovom dinamičnom rastu i ostvarenim rezultatima, predsednik Izvršnog odbora Sberbank Srbija Vladimir Bošković je na današnjoj konferenciji za novinare istakao da će 2021. godina biti „zasigurno najuspešnija poslovna godina za Banku“.
– Tokom prvih sedam meseci ove godine nastavili smo sa unapređenjem kvaliteta svih naših usluga, dodatnom racionalizacijom poslovanja i aktivnom podrškom klijenata u svim segmentima njihovog rada ili života. U programu kreditiranja privrede uz garancijsku šemu sa državom, Sberbank Srbija je zaključno sa julom odobrila i isplatila više od 158 miliona evra kredita i povoljnim pozajmicama za likvidnost podržala više od 3.000 domaćih preduzeća. Naše učešće u ukupnom iznosu ovih plasmana je premašilo 7,6 odsto, što je duplo više od udela koji imamo, kada je reč o vrednosti ukupne aktive na domaćem bankarskom tržištu – objasnio je Bošković.
Po njegovim rečima, vrednost kreditnog portfolija u Sberbank Srbija je u julu povećana za preko 46 miliona evra u odnosu na početak godine, prvenstveno zahvaljujući dobrim plasmanima u delu saradnje sa fizičkim licima. Istovremeno, štednja građana u Sberbank je u julu dostigla rekordan iznos od 600 miliona evra, sa odličnim trendom rasta iz meseca u mesec.
– Stalan rast štednje u našoj banci na najbolji način potvrđuje da sve veći broj klijenata, odnosno pravnih i fizičkih lica, veruje u stabilnost i sigurnost našeg poslovanja, kao i čvrstu rešenost Banke da sredstvima svojih štediša upravljamo na izuzetno odgovoran način. U prilogu tome govori činjenica da je udeo problematičnih kredita u ukupnom iznosu kredita u otplati zadržan na istorijskom minimumu od svega 3,6 odsto, dok pokrivenost rizičnih plasmana rezervisanjima u našoj banci iznosi preko 61 odsto. U proteklom periodu nastavili smo sa daljom digitalizacijom usluga, pružajući klijentima mogućnost da veliki broj poslova sa našom bankom završe online, odnosno jednostavnije, brže i komfornije. Jedna smo od prvih banaka u Srbiji koje su se uključile u projekat „Moji podaci za banku“, omogućivši građanima da nam sve podatke i dokumentaciju neophodnu za dobijanje kredita od sada dostavljaju u digitalnoj formi, putem portala eUprava. Takođe, implementacijom virtuelnog ChatBot asistenta na sajtu Banke svim klijentima smo omogućili našu stalnu savetodavnu podršku i to 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji. Zahvaljujući takvim inovacijama i posvećenosti unapređenju korisničkog zadovoljstva korisnika, više od 70 odsto klijenata koji primaju platu u našoj banci su u julu bili aktivni korisnici Sberbank digitalnih usluga – istakao je Bošković.
Govoreći o brojnim društveno odgovornim projektima koje je Sberbank Srbija pokrenula u proteklim mesecima, Bošković je objasnio da je Banka dosad donirala više od 8,2 miliona dinara za podršku domaćim zdravstvenim ustanovana u borbi protiv pandemije COVID-19, ali i da je uspešno realizovala i podržala i neke od veoma značajnijih kulturnih, sportskih i ekoloških projekata u Srbiji. U okviru svoje akcije „SberZeleno – 1 email = 1 drvo“, Sberbank Srbija je uz partnerstvo sa JP „Srbijašume“ i JP „Nacionalni park Fruška gora“ zasadila više od 23.000 sadnica na goletima duž padina planina Suvobor i Rudnik, na području grada Beograda, dok će tokom predstojeće jeseni slične akcije pošumljavanja biti organizovane i na Fruškoj gori.