Home VestiEkonomija Pandemija male trgovice obrisala sa tržišne scene

Pandemija male trgovice obrisala sa tržišne scene

by bifadmin

Izrada nacrta strategije trgovine počela je pre pandemije, ali ona mora da definiše i postpandemijske mere razvoja i da odgovori i na promene u ovoj oblasti koje je donela sama pandemija, izjavio je sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije (PKS) Žarko Malinović.

Govoreći o promenama koje je pandemija donela on je rekao da je pandemija ubrzala elektronsku trgovinu ali je značajno ugrozila razvoj trgovine neprehrambenim proizvodima.

– Značajan broj malih trgovaca u ovoj oblasti je nestao sa scene, gde je prostor zadržan isključivo za velike igrače na tržištu a segmenti neprehrambene trgovine pretrpeli su u poslednje dve godine velike gubitke – naveo je on.

Ukazao je da su autori strategije dali veliki značaj i trgovini u ruralnim područjima, jer se kod nas veliki igrači drže urbanih sredina, dok je u malim sredinama, pogotovu u južnoj i istočnoj Srbiji, trgovina slabo razvijena.

Kao važno je naveo i to da bi trgovinu trebalo da razvijamo tako da ona bude po meri čoveka i da ne srljamo u potrošačko društvo anglosaksonskog tipa.

Prema njegovim rečima, mali trgovci se ne mogu boriti sa velikim, koristeći njihove metode i tako što će kopirati njihov biznis model, jer je dobavljačka moć malih trgovaca neuporediva sa onom koju imaju krupni trgovci.

– Njihova budućnost je u tome da se specijalizuju i to u dva pravca, pri čemu je prvi u poznavanju potrošaca. Ovo zato jer nikada jedan veliki lanac ne može tako dobro poznavati kupce koliko mogu mali, porodični trgovci koji rade u svom komšiluku i znaju svako dete i svaku osobu – rekao je Malinović.

Pojedini trgovci najveći deo prometa generišu sa mikro i malim dobavljačima

Kao drugu specijalizaciju manjih trgovaca naveo je ponudu, koja bi trebalo da bude drugačija nego u velikim lancima.

Suština je u tome što pojedini trgovci najveći deo prometa generišu sa mikro i malim dobavljačima iz svoje bliže okoline, čime se stvara posebna sinergija dobavljača i trgovaca.

Trgovci znaju da će ti proizvodi biti samo u njihovim radnjama što je njima važno, jer oni sa velikim sistemima ne mogu da se bore cenom, ni raznovrsnošću ponude ali posebnošću i kvalitetom proizvoda mogu.

Malinović je naglasio da istraživanja pokazuju da naši kupci rado kupuju domaće proizvode i da su spremni da pre kupe domaće proizvode sličnog kvaliteta nego poznate, brendirane.

Izvor: Tanjug

Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar