Tradicionalni 29. Kopaonik biznis forum ove godine okupio je 1000 učesnika, koji su imali priliku da tokom četiri dana prate teme na 33 panela.
Centralna tema ovogodišnjeg „srpskog Davosa“ je „Srbija 2030: Agenda održivog razvoja“.
U okviru panela na temu „Održivost poljoprivrede – transformacija globalne prehrambene industrije“, koji je moderirao Saša Vitošević, generalni direktor kompanije Global Seed, učestvovali su Jan-Vilem Dokhejr, generalni direktor kompanije Delez Srbija, Zoran Daljević, direktor Centralnih finansija za Srbiju i Makedoniju Atlantik Grupe, Mihailo Janković, generalni direktor MK Group, Igor Milenković, direktor voćarstva i povrtarstva Delta Agrar i, putem online uključenja, Miljan Ždrale, direktor agrobiznis sektora za Centralnu i Jugoistočnu Evropu EBRD London.
Jan-Vilem Dokhejr govorio je o temi panela iz ugla vodećeg maloprodajnog lanca koji poslujući kroz više od 460 prodavnica kontinuirano ulaže u razvoj domaće privrede. Ističući značaj pružanja podrške razvoju lokalne proizvodnje i osnaživanja domaćih dobavljača kao ciljeva kojima je kompanija godinama unazad strateški posvećena, Dokhejr se osvrnuo i na važnost agilnosti, praćenja globalnih trendova i ulaganja u digitalizaciju kao ključnih tačaka konkurentnosti poslovanja.
„Kao lider na tržištu koji kontinuirano ulaže u razvoj moderne trgovinske mreže svesni smo da naši potrošači imaju visoka očekivanja koja podrazumevaju vrhunski kvalitet usluge i proizvoda. To je za nas imperativ kome smo posvećeni i cilj koji, sa jedne strane ne bi bio ostvariv bez velikog broja naših lokalnih dobavljača sa kojima imamo dugogodišnju saradnju, a sa druge strane bez kontinuiranog ulaganja u savremene alate poslovanja. Kada govorimo o kvalitetu svežih proizvoda, naš fokus je upravo na voću i povrću koje dolazi sa domaćih njiva zbog čega strateški radimo na podizanju kapaciteta domaćih dobavljača i posledično povećanju ovih proizvoda na našim policama, sa krajnjim ciljem pružanja snažne podrške domaćoj ekonomiji i održivosti poljoprivrede“, rekao je Jan-Vilem Dokhejr.
Kada je u pitanju kvalitet usluge ali i sama konkurentnost, Dokhejr se posebno osvrnuo na praćenje globalnih trendova i kontinuirano prilagođavanje potrebama potrošača koje se danas rapidno menjaju i kao primer naveo digitalni program lojalnosti „Moj Maxi“ koji je na tržište doneo potpuno novo iskustvo kupovine. „Promene koje se dešavaju na tržištu zahtevaju modernizaciju poslovanja uz poseban akcenat na ulaganje u digitalizaciju kao alata za što kvalitetniji odgovor na potrebe savremenih potrošača. Vodeći se time i osluškujući lokalne potrebe, razvili smo personalizovanu aplikaciju lojalnosti koja kupcu donosi mogućnost nabavke koja je prilagodjena njegovim potrebama i navikama, a njene benefite za samo deset dana od nacionalnog lansiranja prepoznalo je više od 250.000 građana širom Srbije“, rekao je Dokhejr zaključivši da kompanija nastavlja da ulaže u modernizaciju mreže i razvoj domaće proizvodnje.