Prvi deo 9. Šekspir festivala završen je u utorak, 5. jula promocijom knjige Olivere Milošević „NIKITA MILIVOJEVIĆ – Ja ovde silazim”, održanoj u Narodnoj biblioteci „Dr Đorđe Natošević” u Inđiji. Promocija ovog izvanrednog izdanja Akademije umetnosti Novi Sad, Pozorišnog muzeja Vojvodine i Itaka art centra Inđija bila je u sklopu pratećeg programa ovogodišnjeg Šekspir festivala.
Glavni program festivala, koji se i ove godine, kao i od samog osnivanja održava uz podršku UNIQA osiguranja, završen je u ponedeljak, 4. jula, predstavom HAMLET Evidencija zločina jedne monarhije, u izvođenju Kazališta Marina Držića iz Dubrovnika, prema adaptaciji i režiji Livije Pandur. Predstavu nose četiri glumca, dva para – Hamlet i Ofelija, i Klaudije i Gertruda, a estetski drugačiji, svedeniji pristup interpretaciji ovog dela, zasnovan je na sublimiranju događaja iz Hamleta u jedan jedini dan i na samo četiri lica, za koja se čini, da zatvoreni u posmrtnom bunkeru, izvode uvek jednu te istu dramu. Predstava HAMLET Evidencija zločina jedne monarhije odigrana je u Srpskom narodnom pozorištu, na sceni „Pera Dobrinović“, pred punim gledalištem i ispraćena je gromoglasnim aplauzom.
U okviru glavnog programa izvedene su još tri predstave.
Festival je 1. jula otvoren predstavom HAMLET u izvođenju trupe imPerfect Dancers Company iz Italije, u konceptu i režiji Valtera Mateinija i Ine Broek. Otvorena scena Vile Stanković u Čortanovcima bila je pravo mesto da se intimno dožive sve surove, sirove, tanane, prodorne, majstorski prenete emocije šestoro briljantnih izvođača. Nezadrživi talasi ovacija i gromoglasni aplauz upućeni ovim izvanrednim igračima i kreatorima dela, odjekivali su i krasili zidine vile, čineći otvaranje festivala svečanim i upečatljivim.
Sledeće veče izvedena je predstava UKROĆENA GOROPAD Gradskog pozorišta Podgorica, u režiji i adaptaciji Dejana Projkovskog.
Predstava Ukroćena goropad se oslanja na određene aspekte ženske seksualnosti i muške dominacije u savremenom i modernom glumačkom izrazu koji je zasnovan na Šekspirovom poimanju pozorišta, igre, vremena i prostora. Sa posebnom je pažnjom predstavljena jedna od značajnijih pitanja današnjice – shvatanje roda i njihovih međusobnih odnosa, što je publika pomno, netremice pratila.
Treća predstava, takođe izvedena na otvorenoj sceni Vile, bila je ROMEO I JULIJA i ostale katastrofalne ljubavi, prema tekstu, konceptu i režiji Norvežanina Rolfa Almea.
Pred izvođenje predstave publici se obratio Nikita Milivojević sa tužnom vešću o smrti Pitera Bruka, engleskog pozorišnog i filmskog reditelja, jednog od najznačajnijih reditelja druge polovine XX veka, koji je preminuo prethodnog dana, 2. jula, u 97. godini u Parizu. Piter Bruk je veliki deo svog stvaralaštva posvetio režiranju i proučavanju Šekspira i njegovog dela.
Nikita je u svom kratkom i dirljivom obraćanju podsetio publiku i na učestvovanje predstave BURA, u režiji Irine Bruk, ćerke velikog Bruka, na Šekspir festivalu 2019. godine, u izvođenju Narodnog pozorišta iz Nice (THÉÂTRE NATIONAL DE NICE), i na kraju je, kao što red i saosećanje nalažu, održan minut ćutanja.
U okviru pratećeg programa, u subotu, 2. jula, na Akademiji umetnosti Novi Sad, održana je radionica HAMLET, koju su organizovali i vodili članovi trupe imPerfect Dancers Company.
U drugom delu 9. Šekspir festivala, u oktobru će na sceni Srpskog narodnog pozorišta biti izvedena predstava Makbet u režiji i adaptaciji Nikite Milivojevića. Predstava je nastala u koprodukciji SNP-a, Beogradskog dramskog pozorišta, Grada teatra Budva, Novosadskog pozorišta i Šekspir festivala.
Festival će u novembru zatvoriti britanska trupa Forced Entertainment svojim izuzetnim projektom Sabrana dela: Sa Šekspirom za stolom u režiji Tima Ečelsa.
U predstavi Sabrana dela: Sa Šekspirom za stolom šest izvođača stvara sažete verzije svih Šekspirovih komada, koristeći kolekciju svakodnevnih predmeta za likove na pozornici koju predstavlja jedan običan sto. Ovaj projekat trupe Forced Entertainment u kojem se 36 Šekspirovih komada izvodi više dana pred ukupno 1800 posetilaca, učestovao je proteklih sezona na gotovo svim najznačajnijim svetskim pozorišnim festivalima: Berliner Festspiele, Epidaurus festival Athens, Royal Shakespeare Company World Shakespeare Festival, zatim i na festivalima u Londonu, Njujorku, Čikagu, Parizu, Amsterdamu, Cirihu, Frankfurtu, Barseloni, Los Anđelesu…
Osnivanje međunarodnog Šekpir festivala u Srbiji inicirao je reditelj Nikita Milivojević nakon premijere svoje predstave Henri VI u čuvenom londonskom Glob teatru 2012