Kompleksnije kampanje zasnovane na podacima, veštačka inteligencija sa mašinskim učenjem, automatizacija procesa „serviranja“ reklama predstavljaju neke od trendova koji postaju sveprisutni i obavezni u industriji oglašavanja.
Digitalne tehnologije možda deluju komplikovano, ali bez njih ne bi bio moguć dalji razvoj celokupnog advertajzing ekosistema, ocenjeno je na trećem panelu konferencije „Kako upravljati medijima budućnosti“, koja je bila posvećena novim trendovima u medijskom oglašavanju.
Ukidanje „third-party“ pravaca za prikupljanje podataka korisnika nije sprečilo specijalizovane digitalne agencije da prate efekte svojih kampanja, ali su Meta i Gugl na ovaj način ipak usporilo prikupljanje vitalnih podataka, smatra Milan Kovačević, menadžer za Adriatik regiju kompanije Gemius.
Savremena ekonomska kriza sa stalnim rastom troškova znači manje novca i za advertajzing industriju, a 2022. i 2023. godina će doneti značajne promene za celokupni ekosistem, ocenila je Marija Matić, direktorka za strategije i klijente u Direct Media.
Direktorka sektora za digitalne medije pri Euronews, Jasmina Koprivica, smatra da će marketing putem elektronske pošte predstavlja budućnost, da je ovaj kanal komunikacije „pomalo nezasluženo bačen u zapećak“, a da ovaj metod predstavlja i odličan način za prikupljanje podataka o korisnicima.
Sve važniji trend postaje i ‘brand safety’
„Sve važniji trend postaje i ‘brand safety’, više od broja klikova će se posmatrati ko vas čita, koliko vas čita, jer će oglašivač pre želeti da dođe u medij koji mu donosi sigurnost“, dodala je Korpivica.
Izvršna direktora za srategiju i digitalni razvoj Telekoma Srbija Natali Delić navela je da ta kompanija najveći akcenat u oglašavanju stavlja na televiziju, koja je i dalje dominantan medij kada su u pitanju korisnici njihovih usluga.
„Međutim, kao lider u digitalnoj transformaciji, veliku pažnju posvećujemo snažnijem prodoru u digitalni prostor, digitalne platforme, portale i društvene mreže, a putem programatik oglašavanja, mašinskog učenja i veštačke inteligencije. To su tehnologije budućnosti koje nam pomažu da prepoznamo idealnog korisnika naših usluga po njegovim interesovanjima, navikama i potrebama. Zahvaljujući viziji našeg generalnog direktora, Vladimira Lučića, Telekom Srbija je kompanija koja ne razmišlja na tradicionalan način, već neprestano primenjuje inovacije i nove tehnologije u svim segmentima svog poslovanja“, kazala je Delić.
Ona je dodala i da je na taj način Telekom postao „jedna od vodećih, ne samo telekomunikacionih, već i tehnoloških kompanija u Evropi“.
Konferenciju je organizovala Nova ekonomija, uz podršku Usaid, OEBS, MDIF, EU Delegacije, Nova.rs i Direct Media.
Izvor: Nova ekonomija