Prema poslednjim podacima NBS, poredeći period od 2012. broj filijala je manji za oko 40 odsto, broj banaka za oko 35 procenata, a zaposlenih za petinu. Zatvoreno je oko 850 filijala, a bez posla za deceniju ostalo je oko 6.000 zaposlenih.
„Konkretno, poredeći period od 2012. godine broj filijala se smanjio sa 2.243, koliko ih je bilo u decembru 2012. godine, na 1.515 u decembru 2021, odnosno na 1.402, koliko ih je bilo u novembru 2022.“, rečeno je u Narodnoj banci Srbije.
„Broj zaposlenih na nivou bankarskog sektora od 2012. godine smanjio se sa 28.394, iz decembra 2012, na 22.550 u decembru 2021, odnosno na 22.154 u novembru 2022. godine“, dodaju.
Iz NBS naglašavaju da treba imati u vidu da u Srbiji trenutno posluje 21 banka i da je za proteklih 10 godina sa tržišta nestalo 11 banaka. Dok je u decembru 2012. poslovalo njih 32, na kraju 2021., broj banaka se smanjio na 23, a od tada su pripajanjem i konsolidacijom otišle još dve.
„Imajući u vidu navedeno, može se reći da je promena broja poslovnica, kao i broja zaposlenih u određenoj meri posledica promena broja banaka, odnosno procesa konsolidacije“, smatraju nadležni u NBS.
Trendove diktiraju potrebe korisnika
Prema rečima Vladimira Vasića, generalnog sekretara Udruženja banaka Srbije neće biti ukinut rad sa klijentima, kao i da trendove diktiraju upravo potrebe korisnika.
– Samo za dve godine, od kraja 2019. do kraja 2021. za milion građana je povećan broj korisnika elektronskih bankarskih aplikacija – rekao nedavno Vasić.
U Izjavi za Blic Biznis, Vasić ne spori da su promene u digitalizaciji ogromne.
– Jesu ogromne, ali daleko od toga da su završene. Država Srbija dala je značajni podsticaj usvajanjem strategije digitalizacije, ali i uvođenjem elektronske uprave. Narodna banka uvela je instant plaćanje putem QR koda i slične mere, a banke sa svoje strane iz dana u dan unapređuju usluge elektronskog i mobilnog bankarstva. Donedavno teško je bilo zamisliti da račune otvarate bez odlaska u banku, da za kredit aplicirate preko mobilnog telefona, a važne ugovore sa bankom potvrđujete putem video poziva -ocenio je Vasić za „Blic Biznis“.
Kako je dodao, u trećem kvartalu prošle godine 40.000 ugovora između banaka i klijenata zaključeno je na daljinu, što je 24 odsto više nego godinu dana ranije. Broj korisnika mobilnog bankarstva porastao je na 3,3 miliona, što je takođe povećanje od 24 procenta. Prostora za dalji razvoj ima mnogo i rekao bih da su prave prilike tek stvorene, sa jedne strane tehnološkim napretkom banaka, a sa druge sve većom spremnošću klijenata da se upuste u digitalno bankarstvo.
Izvor:Blic Biznis, Novosti
Foto: Pixabay