Home VestiEkonomija Poslodavci se žale: Generacija Z ništa ne radi i nema nikakve socijalne veštine

Poslodavci se žale: Generacija Z ništa ne radi i nema nikakve socijalne veštine

by bifadmin

Mladi sve više ulaze na tržište rada, a neki poslodavci nisu uvereni da imaju ono što je potrebno za uspeh.

Generacija Z, oni rođeni između sredine 90-ih do ranih 2010-ih, izvor su frustracije za šefove koji ih karakterišu kao lenje, pokazuje izveštaj Volstrit džournala, prenosi Biznis insajder.

Jedan menadžer, iz generacije milenijalaca, opisao ih je kao “preterano emocionalne na poslu.”

Insajder je zamolio poslodavce da podele svoja iskustva s radnicima iz generacije Z. Više od 20 ljudi, od bumera do milenijalaca, poslalo je mejlove opisujući svoje situacije.

Dvoje ljudi izjavilo je da ne veruju da su mladi radnici lenji, no svi ostali su kritikovali radnu etiku zaposlenih iz generacije Z.

„Ne mogu da se fokusiraju na posao“

Džef Elkins, direktor bezbednosti u jednom kazinu na Floridi, optužio je mlade zaposlene da često traže “sive zone” u situacijama za koje on veruje da su crno-bele.

Njegovu industriju, priča Elkins, karakteriše visoka regulacija i stroge kontrole, a njegovi mladi zaposleni standardne procedure nazivaju zastarelima. Takođe, kritikuju pravila ponašanja kao staromodna i osećaju se “kao da se ta pravila ne odnose na njih”, govori Elkins.

Amber Forest, 28-godišnja menadžerka u piceriji, za Insajder kaže da mnogi zaposleni generacije Z sate na poslu provode jedući besplatnu hranu, ubirući napojnice i družeći se s prijateljima.

“Rekla bih da oko 70 posto njih ne uspe, jer ne pokazuju nikakvu motivaciju i inicijativu. To me iritira, jer većinu vremena ja moram da obavljam sav posao, iako se trudim da raspodelim zadatke”, žali se Forest.

Čitava situacija je i više nego frustrirajuća, dodaje ona. Forest je mlada milenijalka koja se jako dobro seća kako su nekad i njenu generaciju opisivali kao lenju.

“Neverovatno je kako se priča promenila”, kaže ona.

Šon Kjuzak je 41-godišnji direktor biotehnološkog startapa. On brani pristup generacije Z radu i kaže da je pronašao načine na koje oni najbolje rade.

Na primer, “sažimanje podataka u uredne digitalne formate” pomoglo je mladim zaposlenima da budu uspešniji, kaže on, u odnosu na sastanke uživo koje više vole pripadnici generacije X ili još stariji zaposleni.

Mladi radnici ponekad se mogu jednostavno isključiti na poslu, ali to nije zbog lenjosti, smatra Kjuzak.

“Rekao bih da se oni povuku u sebe zato jer se boje grešaka”, dodaje.

Poslodavci moraju da razumeju motivaciju generacije Z

Stručnjaci kažu da novi zaposleni, koji su većinu svog školovanja proveli na onlajn lekcijama i radeći od kuće, jednostavno nemaju potrebne socijalne veštine. To znači da im je teško da pišu mejlove, a rad u profesionalnom okruženju za njih predstavlja izazov.

Poslodavci im mogu pomoći da razviju te veštine, a trebalo bi i da razgovaraju sa svojim mladim radnicima kako bi saznali šta ih motiviše, savetuju stručnjaci.

Stručnjak za karijere iz Indije za Insajder kaže da mnogi zaposleni generacije Z žele da rade poslove koji im zaista nešto znače, a ne motiviše ih isključivo visoka plata.

“Verovatnije je da će oni žrtvovati visoku platu zbog boljeg kvaliteta posla, iako je plata, naravno, važan faktor”, kaže on.

“Ipak, većina organizacija ne nudi kvalitetne uloge na početničkom nivou, što je veliki razlog za nedostatak motivacije mladih zaposlenih”, dodaje.

Ovaj stručnjak za karijere veruje da generacija Z “prioritizuje lični karijerni razvoj na svom putu”.

U januaru je stručnjakinja za ljudske resurse Đana Drajver izjavila da čelnici kompanija moraju da “neguju kulturu psihološke bezbednosti” i balans između privatnog i poslovnog života, kao i da zapošljavaju ljude iz svih sfera života, kako bi usrećili generaciju Z.

“Mnogim pripadnicima generacije Z važniji su misija i ciljevi kompanije od stvari poput plate”, kaže Majkl Jan, osnivač kompanije za traženje posla Simplify.

TikTok i kursevi za uspeh

Neki pripadnici generacije Z takođe se osećaju zbunjeno i ignorisano na poslu. Gotovo polovina ispitanika ankete na LinkedInu, članova generacije Z i milenijalaca, izjavila je da ne shvataju žargon koji se koristi u njihovoj kancelariji.

Kako bi se borili protiv osećaja izgubljenosti, mnogi radnici generacije Z okreću se TikToku u potrazi za savetima kako da razgovaraju sa svojim nadređenima ili kako da se obuku za posao.

Volstrit džournal navodi da drugi upisuju kurseve gde uče pravila ponašanja u kancelariji.

Izvor: N1
Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar