Pravi potencijal nečeg tako „običnog“ kao što je bundeva tek treba da otkrijemo, kažu iz Poljoprivrednog gazdinstva Perović, koji od nje prave slatke namaze
Navikli smo da na bundevu gledamo kao na nešto prosto i obično, da je samo zapečemo u rerni, napravimo pitu ili eventualno potaž… Ali ova zdrava namirnica je daleko više od toga i po pokušavaju da nas nauče iz zemunskog Poljoprivrednog gazdinstva „Perović“, koji su se nameračili da od bundeve naprave nešto više.
– Hoćemo da iskoristimo pun potencijal bundeve i zbog toga smo krenuli da pravimo naš namaz „bundi“. Veoma je zdrav, bundevi koja je inače niskokalorična, dodaje se samo četiri grama šećer, ali bogatstvo vitamina C pojačava se ceđenom pomorandžom i limunom, a ukusa i đumbirom, vanilom i cimetom – objasnila nam je na Sajmu etno hrane i pića porodični proizvod Aleksandra Perović.
Sa ovakvom neobičnom kombinacijom, namaz od bele bundeve može da na palačinkama parira i čuvenoj „nuteli“, ako baš niste zavisnik o čokoladi, jer u njoj sigurno nema toliko kalijuma (čak 340 miligrama na 100 grama proizvoda), kalcijuma, magnezijuma, fosfora, o beta-karotenu da ne govorimo.
Lakše proizvesti nego prodati
Perovići se inače bave IT-jem i softverom, ali su želeli da se preko proizvodnje hrane nekako bliže povežu sa prirodom. To, naravno, nije lako i za godinu dana koliko postoje kao proizvođači, suočili su se sa činjenicom da je u Srbiji „lakše proizvesti nego prodati“.
– Interesovanje je veliko, ljudi se uglavnom iznenade da ovako nešto postoji i samim ukusom ali da je teško prodati, jeste. Kao novi na tržištu zastupljeni smo u nekoliko prodavnica zdrave hrane ali imamo prodaju onlajn i na društvenim smo mrežama tako da nas nije teško naći – objašnjava Aleksandra.
Perovići će se, kažu, zadržati na svojoj bundevi, i to beloj koju gaje na jednom hektaru na gazdinstvu u okolini Zemuna, ali to ne znači da će ostati „samo“ na namazu sa dodatkom pomorandže.
– Planiramo i druge ukuse, sok od bundeve… biće tu raznih varijanti ali bundeva ostaje glavna. Sa eksperimentisanjem krećemo već pred kraja godine, tako da sledeće možemo da imamo novi proizvod – kaže Perovićeva.
Neupućenima to možda deluje daleko ali napraviti jedan prepoznatljiv proizvod, pogotovo u proizvodnji hrane, nije nimalo lak zadatak.
– Treba pre svega imati ideju koja vas izdvaja od ostalih ali nakon toga ide mnogo eksperimentisanja – koji sastojci, koje količine čega. Cela porodica je uključena u testiranja ukusa, tako da ceo proces zahteva dosta vremena – objašnjava Aleksandra.
Izvor: 24sedam
Foto: Pixabay