Ove godine bi cene srebra mogle biti najviše u poslednjih 10 godina. Prema izveštaju američkog Instituta za srebro, postoji mogućnost da će globalna potražnja za srebrom 2024. dostići 1,2 milijarde unci, što bi bila druga najveća potražnja ikada.
U izveštaju je navedeno da bi jačanje industrijske potražnje trebalo da bude glavni razlog rastuće globalne potražnje za srebrom. Srebro se prvenstveno koristi u industrijske svrhe, i to obično u proizvodnji automobila, solarnih panela, nakita i elektronike.
Izvršni direktor Instituta za srebro Majkl Di Rienco (Michael DiRienzo) je za CNBC izjavio da očekuje da će srebro dostići cenu od 30 USD po unci, što bi bila njegova najviša cena u poslednjih 10 godina. Ta cena je poslednji put dostignuta u februaru 2013.
U Institutu su primetili da je ove godine porasla potražnja za srebrnim posuđem za 9% te da je potražnja za srebrnim nakitom porasla 6%. Očekuje se da će značajan rast potražnje za srebrnim nakitom biti u Indiji. Osim toga, rastu bi trebao doprineti i oporavak tržišta elektronskih uređaja.
Ono što bi moglo stvoriti poteškoće jeste kratkoročno usporavanje kineske ekonomije i smanjeni izgledi da će Sjedinjene Američke Države na početku ove godine smanjiti kamatne stope. Međutim, očekuje se da će SAD u drugoj polovini ove godine početi da smanjuje kamate. Naime, veće kamate štete potražnji za srebrom i zlatom.
Trenutno je za jednu uncu zlata potrebno 90 unci srebra
Zbog široke industrijske primjene srebra, njegove cene su u vezi sa stanjem u celokupnoj ekonomiji. S druge strane, cene zlata obično rastu u vreme ekonomskih poteškoća ili neizvesnosti. Shodno tome, srebro je osetljivo na ekonomske promene i njegove cene su nestabilnije od cena zlata.
Cene srebra imaju tendenciju da nadmaše cene zlata tokom snažne ekonomske ekspanzije, ali se snižavaju kada postoje ekonomske poteškoće. Odnos srebra i zlata se prati na osnovu toga koliko je unci srebra potrebno da se kupi jedna unca zlata. Trenutno je za jednu uncu zlata potrebno 90 unci srebra, piše CNBC.
Izvor: Blic.rs
Foto: Pixabay