Potrošači nastavljaju da biraju hranu koja je dobra za njih kao i za planetu. Zato je Nestlé danas svečano otvorio novu fabriku za proizvodnju obroka na biljnoj bazi, pored postojeće fabrike u Surčinu.
Investicijom od 80 miliona švajcarskih franaka i otvaranjem 220 novih radnih mesta, nova fabrika proizvodiće nutritivno bogate i ukusne obroke na biljnoj bazi, čime će ponuditi dodatne opcije našim potrošačima da uživaju u uravnoteženoj ishrani, a takođe mogu biti i odlične alternative u danima posta. Ova investicija odražava viziju kompanije Nestlé o održivoj proizvodnji hrane koja je dobra za ljude i životnu sredinu, i podržava razvoj lokalnog društva.
„Zajedno smo pre dve godine počeli izgradnju ove fabrike. Zahvaljujući švajcarskoj preciznosti i vrednim srpskim radnicima radovi su završeni na vreme i otvoreno je 220 novih radnih mesta. Drago mi je što Nestlé neće ovde stati i što planira buduće investicije. Cilj nam je da učvrstimo regionalno tržište – to je put ka evropskom tržištu i Srbija je za to spremna. To će biti ogroman korak za našu zemlju i ogromna prilika za dalji razvoj. Srbija najveće subvencije daje za fabrike za proizvodnju i preradu hrane. Naša zemlja ima veliku sirovinsku bazu i važno je da to iskoristimo na pravi način – da ponudimo kvalitetne prehrambene proizvode koji imaju dodatnu vrednost. Investicije Švajcarske su veliki podstrek za našu zemlju i daju nam osnov da verujemo da možemo da privučemo i druge švajcarske kompanije. Za samo dve i po godine ceo ovaj region Srbije izgledaće potpuno drugačije, i zahvaljujem kompaniji Nestlé na svom doprinosu tom procesu,“ rekao je na svečanom otvaranju predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Nova fabrika, koja se prostire na 18.440 kvadratnih metara, proizvodiće obroke iz asortimana brenda GARDEN GOURMET, stvarajući nove mogućnosti ukusnih, hranljivih i inovativnih proizvoda na biljnoj bazi, omiljenih potrošačima širom Evrope, ali i regiona. Korišćenjem lokalnih sastojaka kompanija Nestlé planira da dodatno osnaži lokalne proizvođače soje, sa ciljem održavanja jakih veza unutar lokalne zajednice i srpskog društva.
Brend GARDEN GOURMET je deo misije kompanije Nestlé da ponudi potrošačima inovativne proizvode koji su dobri za ljude i planetu, bez kompromisa kada je ukus u pitanju. Kompanija je 2022. godine uspostavila partnerstvo sa lokalnim dobavljačem sojinog proteina u Srbiji i njegovim poljoprivrednicima kako bi oni prešli na regenerativnu poljoprivredu. Ovo je način obrade zemljišta koji radi na jačanju prirodnih ekosistema i ima za cilj zaštitu, obnovu i obnavljanje poljoprivrednih zemljišta.
Goste su kroz novu fabriku poveli predstavnici lokalnog i regionalnog top menadžmenta kompanije Nestlé.
„Ponosna sam što nakon 18 godina izvanrednih poslovnih rezultata u Nestlé Srbija, otvaramo novo, verujem, još uspešnije poglavlje. Nastavljamo da unapređujemo tehnologiju proizvodnje hrane i edukujemo lokalne dobavljače i njihove proizvođače kroz naš program regenerativne poljoprivrede kako bi podržali održiviju proizvodnju sirovina u Srbiji. Proširivanjem našeg asortimana na bazi bilja, korak po korak, radimo na oblikovanju održivije budućnosti za sve. U novoj fabrici, takođe ćemo primeniti najviše standarde ekološki odgovorne proizvodnje, u kojima smo pioniri u Srbiji,“ rekla je Marjana Davidović, direktorka Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.
Nestlé će u novoj fabrici koristiti obnovljivu energiju iz hidroelektrana, neće proizvoditi komunalni otpad i tretiraće svu otpadnu vodu na licu mesta u svom sopstvenom postrojenju za prečišćavanje otpadnih voda. Principi cirkularne ekonomije primenjeni su tokom izgradnje koristeći izolacione eko-panele napravljene od reciklirane ambalaže Nestlé proizvoda, kao što su supe i majonez.
,,Sa novom fabrikom, Srbija postaje važan centar za proizvodnju hrane na biljnoj bazi, ne samo u jugoistočnoj Evropi već na celom kontinentu. To predstavlja nastavak našeg puta investicija i ulaganja u razvoj lokalnih resursa i stručnih ljudi. Nova fabrika koristiće lokalno snabdevene sirovine za proizvodnju visokokvalitetnih proizvoda, otvarajući time nove mogućnosti za isporuku ukusnih i hranljivih obroka na biljnoj bazi i omiljenih proizvoda potrošača. Ova investicija pokazuje dugoročno opredeljenje kompanije Nestlé prema Srbiji, a ovaj projekat se uklapa u naše buduće planove za proširenje naše lokalne proizvodne mreže. Takođe, Srbija je postala regionalni pionir u primeni principa regenerativne poljoprivrede u Nestlé-u, što nije samo naš prioritet, već i način da se odgovori na klimatske promene i zaštiti naše okruženje, što verujemo da će doprineti ostvarenju opšteg cilja postizanja nulte emisije gasova sa efektima staklene bašte do 2050. godine. Da bismo postigli ove ciljeve, Nestlé ulaže 1,2 milijarde švajcarskih franaka globalno kako bi promovisao regenerativnu poljoprivredu širom našeg lanca snabdevanja do 2025. godine, “ rekao je Alesandro Zaneli, direktor tržišta Nestlé-a za jugoistočnoevropsko tržište.
Nestlé je 2012. godine preuzeo fabriku „Centroproizvoda“, nastavio proizvodnju omiljenog srpskog brenda „C“ i započeo proizvodnju svetski poznatih THOMY i MAGGI proizvoda kao i asortimana za profesionalne kupce, koje izvozi u više od 40 zemalja širom sveta. U ovom trenutku, kompanija Nestlé Srbija zapošljava više od 700 ljudi u fabrici i korporativnom sedištu firme.