Home VestiEkonomija Kako je ’čovek iz televizora’ postao kralj kokica?

Kako je ’čovek iz televizora’ postao kralj kokica?

by bifadmin

Nezaobilazni deo američke pop kulture su kokice iz mikrotalasne rerne, a čovek koji je ugradio sebe i svoje ime kao brend u najpoznatije grickalice je Orvil Redenbaker. Simpatični čikica sa leptir mašnom i štreberskim naočarima pojavljivao se na televizijskim reklamama, dok je u isto vreme bio i vodeći čovek u kompaniji koja je proizvodila novu vrstu kokica.

Koliko je reklamna kampanja u drugoj polovini 20. veka bila uspešna, govori i to da je većina posmatrača bila ubeđena da je protagonista u reklami dobro plaćeni glumac. Jasno je, dakle, zašto je Orvila Redenbakera New York Times okarakterisao kao ’poljoprivrednog vizionara koji je gotovo sam napravio revoluciju u američkoj industriji kokica’.

Počelo je od poljoprivrednog bratstva

Redenbaker je na svoj životni put krenuo iz Brazila, mesta u Indijani u kojem su njegovi roditelji držali farmu. Otac mu je očigledno bio veliki ljubitelj braće Rajt koji su izveli prvi let par godina pre Orvilovog rođenja, 1907, pa je i junior Redenbaker dobio ime jednog od braće Rajt.

Već sa dvanaest godina zaradio je prvi novac prodavajući kokice od kukuruza sa porodične farme i štedeo je za studije. Samo mladom Redenbakeru ideja nije bila pretenciozna s obzirom da niko iz njegove familije nije završio ni srednju školu. Orvil je otišao i korak dalje, kao član Purdue univerziteta, gde je diplomirao agronomiju. Od samog početka studija pridružio se bratstvu univerziteta koje je bilo orijentisano isključivo ka poljoprivredi.

Sa njima je preduzimao razne akcije, a jedan od prvih ozbiljnijih poslova bio je pomaganje poljoprivrednicima tokom velike depresije u Americi. Kasnije se bavio prodajom đubriva, dok je u isto vreme razmišljao o savršenom semenu kukuruza od kojeg bi se dobijale lagane, paperjaste kokice, koje bi bile začinjene po njegovom ukusu.

Prilika koja se ne propušta

Sanjarenje Orvila Redenbakera pretvorilo se u stvarnost kada je sa kolegom sa univerziteta kupio kompaniju koja se bavila proizvodnjom semena. Čarls Bouman, Orvilov kolega koji je diplomirao par godina kasnije, postao je deo projekta koji će izazvati potres na američkom tržištu.

Samo par godina kasnije, kreirali su seme kukuruza od kojeg se dobija savršena kokica – paperjasta i pre svega, gurmanska. Vrata su bila otvorena za prvi brend kokica, pakovanje za mikrotalasnu koje su nazvali RedBow. Međutim, ova kombinacija početnih slova u prezimenima ’partners in crime’ Redenbakera i Bouman, nije se na početku pokazala kao uspešna. Mučili su se sa prodajom, sve do trenutka kada im je jedna marketinška agencija predložila da se na pakovanje, kao naziv brenda stavi lično ime Orvila Redenbakera.

„Zanimljivo je da su došli na istu ideju kao i moja majka pre osamdeset pet godina“, izjavio je Redenbaker pred kraj života u emisiji na američkoj televiziji.
Čarls Bouman nije imao ništa protiv ovog poteza, jer je bio orijentisan samo na uspeh zajedničke kompanije.

Kokice i mudrost u maksimi

„Uradi jednu stvar u životu, ali uradi je bolje od svih“ rečenica je Orvila Redenbakera koja je počela da se pojavljuje u TV reklamama zajedno sa Orvilom. Reklamirao je svoj proizvod, a gledaoci su bili ubeđeni da je smešan, izmišljen lik i ime, ili da je pažljivo smišljena maskota za brend. Naočare sa debelim crnim okvirom, raznobojne leptir mašne i talasasta frizura Redenbakera postaju dominantna pojava na televiziji.

Uspeh je postao još veći kada je Orvil gostovao na televiziji u emisiji ’To Tell The Truth’. Publika je imala zadatak da u zanimljivoj igri detekcije pogodi ko je pravi Orvil Redenbaker. Neobičan stajling Redenbakera bio je samo mamac, po mišljenju publike, pa su se odlučili za prosečnog ćelavog čikicu. Posle toga, popcorn revolucionar nije silazio sa američkih TV ekrana.

Bouman i Orvil su zbog velike potražnje Orville Redenbacher popcorn gourmet morali ceo projekat da prodaju gigantu Hunts, koji im je omogućio dostupnost u svakom kutku SAD. Kao podatak koji ilustruje veličinu lavine koju je pokrenuo Redenbaker, mogu da se navedu istraživanja marketinških agencija koje do 2030. godine popcorn industriji predviđaju rast od više desetina milijardi dolara.

Zaostavština kokica i Orvila Redenbakera

Pored toga što se i 30 godina nakon smrti Redenbakera, kao mini relikvija, crvena kutija kokica redovno unosi u američke domove i predstavlja simbol američke kulture koja korelira sa televizijom, ovaj ’naučnik hrane’ ostavio je iza sebe i veliko potomstvo. Dve ćerke, dvanaest unuka i deset praunuka, potencijal su koji će pokušati da održi imperiju koju je stvorio Redenbaker.

Takođe, posle njegove smrti 1995. godine kada je doživeo infarkt dok je ležao u napunjenoj kadi i nesrećno se udavio, nije prestao da bude zanimljiv ni modernom američkom društvu. Epizoda Family guy-a u kojoj se pojavljuje sa sinom ili reklama za iPod u kojoj su naknadno animirani lik i glas Redenbakera sa svojim karakterističnim autfitom, svedoči o legendi biznismena za kojeg su svi verovali da pripada izmišljenim ljudima ’iz televizora’.

Izvor: Bonitet.com
Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar