NLB Grupa postaje vodeća bankarska grupacija u regionu do 2030. godine, sa više od tri miliona klijenata, dvostruko većim bilansom i profitom od milijardu evra.
Ovo je temelj nove, ambiciozne poslovne strategije NLB Grupe, koja je juče premijerno predstavljena na drugom po redu NLB danu investitora u Ljubljani – pred više od 200 stranih investitora, finansijskih eksperata, analitičara, predstavnika ključnih regionalnih kompanija i medija.
Razvijena kao odgovor na promenljivo bankarsko okruženje, nadolazeće izazove, ali i nove prilike, strategija predviđa da do 2030. godine NLB Grupa postane lider i u segmentu malih i srednjih preduzeća, istovremeno igrajući vodeću ulogu u oblasti finansiranja energetske tranzicije, gde će obim takvih kredita iznositi 3,2 milijarde evra.
Veliki akcenat stavljen je i na digitalizaciju i veštačku inteligenciju, te je jedan od strateških ciljeva da udeo mobilnih plaćanja premaši 80 odsto, u čiju realizaciju NLB Grupa namerava da investira između 170 i 200 miliona evra u narednih pet godina.
Zaključak drugog NLB dana investitora je da, kao najveća bankarska grupacija sa sedištem i isključivim strateškim fokusom na Jugositočnu Evropu, NLB Grupa prepoznaje veliki potencijal ovog regiona. Zbog toga su novi strateški ciljevi ambiciozni, ali realni.
Srpska kompanija jedan od pobednika regionalnog konkursa #OkvirPodrške
Na NLB danu investitora, takođe su objavljeni i tri regionalna pobednika ovogodišnje i četvrte sezone regionalnog konkursa #OkvirPodrške.
Kompanija Inclusio iz Srbije, koja je razvila aplikaciju za pomoć osobama sa posebnim potrebama, osvojila je drugo mesto u konkurenciji od skoro 300 malih biznisa iz čitavog regiona, koji su aplicirali svojim idejama za održivo poslovanje.
Prvo mesto ponela je kompanija Krožnik iz Slovenije, koja povezuje potrošače sa restoranima, kafićima, pekarama radi rešavanja problema otpada hrane. Treće mesto pripalo je crnogorskoj digitalnoj agenciji Alicorn, sa Zuno Games platformom koja koristi snagu igara da motiviše i podstakne učenike da uče kroz zabavu.
U okviru konkursa, žiri je najpre na lokalnom nivou odabrao 55 finalista sa tržišta na kojima posluje NLB Grupa. Oni će biti nagrađeni posebnim bankarskim povlasticama, ali i podrškom u vidu promocije na kanalima medijskih partnera projekta.
Nakon toga međunarodni stručni žiri izabrao je tri najbolja među njima, koja će NLB Grupa nagraditi sa 50.000, 30.000 i 20.000 evra za realizaciju održivih ideja.
Ove sezone, fokus je bio na inovativnim kompanijama i projektima koji unapređuju i obogaćuju naše društvo i rešavaju izazove poput prekomerne upotrebe digitalnih tehnologija među mladima, vršnjačkog nasilja, kršenja ljudskih prava, rodne ravnopravnosti i siromaštva.