Home VestiEkonomija Da li je prodavac dužan da primi reklamaciju ako kupac izgubi račun?

Da li je prodavac dužan da primi reklamaciju ako kupac izgubi račun?

by bifadmin

U slučaju da kupac izgubi originalni račun prodavac je dužan da mu izda njegovu kopiju kako bi mogao da uloži reklamaciju i zatraži povraćaj novca ili zamenu proizvoda, saznaje Danas u Pokretu za zaštitu potrošača Srbije.

Račun u papirnoj formi, prema aktuelnom Zakonu o zaštiti potrošača, nije potreban kao dokaz kupcima koji su ceh platiti elektronskim putem već je dovoljno da u svojoj reklamaciji naznače kada je kupovina obavljena.

– Nedavno sam kupila muške patike kao rođendanski poklon, ali nažalost, račun koji je izdat nije sačuvan. Kada smo posetili radnju tog 29. februara između 19 i 20 časova, platili smo gotovinom koristeći njihovu Sport Bonus karticu. Imamo jasnu predstavu o kupljenim artiklima i iznosu računa, ali nažalost, račun nije sačuvan.

– Uporno su tvrdili da je račun neophodan za proces reklamacije, ignorišući činjenicu da sam im pružila druge dokaze o kupovini. Kako bih rešila ovu situaciju, tražila sam savet od organizacija za zaštitu potrošača i istražila druge mogućnosti za rešenje problema. Po njihovim instrukcijama, ponovo smo otišli do radnje i predali molbu za izdavanje kopije računa, ali opet smo bili  odbijeni

Može da se traži kopija računa

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević ističe za Danas da naša čitateljka ima pravo da traži kopiju računa, da prodavac mora, shodno zakonskim rešenjima, da joj kopiju izda, a u slučaju da do toga ne dođe može da se žali nadležnima, odnosno Tržišnoj inspekciji.

– Prodavci često koriste taktiku odugovlačenja kako bi obeshrabrili i demotivisali potrošača da se založi za poštovanje svojih prava i zahteva nadoknadu štete. Zato je dobro da potrošači poznaju svoja prava, između ostalog i to da, primera radi, uopšte ne moraju da imaju primerak fiskalnog računa ako su kupovinu izvršili putem elektronske kartice. U tom slučaju je dovoljno da samo navedu kada su sporni proizvod pazarili i da ulože reklamaciju. Oni koji su kupovali gotovinom imaju pravo da zamole prodavca da im izda kopiju računa koju će priložiti kao dokaz uz reklamaciju. Naglašavam, da je prodavac dužan da takav zahtev kupca ispuni – navodi Bogosavljević i dodaje da bi naša čitateljka o problemu sa kojim se suočila trebalo da obavesti i Regionalni centar za zaštitu potrošača južne i istočne Srbije.

– U slučaju da se u roku od šest meseci od kupovine proizvod ošteti tumači se da je u pitanju fabrička greška. Ona ide na teret prodavca. Dakle, vaša čitateljka ima pravo na reklamaciju. Ima takođe pravo da zatraži da joj se izda kopija računa. Prodavac je u obavezi da joj u pisanoj formi na reklamaciju odgovori u roku od osam dana. Ako do toga ne dođe kupac treba da obrati Tržišnoj inspekciji kako bi na taj način zaštitio svoja prava – zaključuje naš sagovornik.

 

Izvor: Danas
Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar