Kompanije sve više koriste podatke o kupcima, koje često potiču iz programa lojalnosti, u koordinaciji sa modelima mašinskog učenja kako bi jedinstveno cenili robu i usluge na osnovu spremnosti pojedinca da plati
Teško je ne zapitati se koliko sve košta više u poređenju sa cenama od pre samo nekoliko godina. Ipak, ljudi koji vrše iste kupovine kao i vi ne moraju nužno plaćati iste tačne cene kao vi.
– Ovo mi je postalo očigledno pre nekoliko nedelja kada mi je prijatelj poslao poruku da Starbucks vodi promociju za kupovinu i dobijanje jednog besplatnog pića, ali kada sam se prijavio u aplikaciju, ponuda nije bila nigde pronađena – rekao je Šika Džejn, vodeći partner u severnoameričkom potrošaču i odeljenje maloprodaje u konsultantskoj firmi Simon-Kucher za CNN.
Zašto je moj prijatelj imao poseban tretman?
– Verovatno je Starbucks koristio veštačku inteligenciju da utvrdi da će moj prijatelj, ako mu se ponudi promocija, obaviti kupovinu koju inače ne bi imao, dok bih ja kupio bez obzira na to – istakao je on.
Sistem im je uspeo – samo otvaranje aplikacije zbog provere promotivne ponude, Šika je navelo da naruči kafu i plati punu cenu.
– Nemoguće je tačno reći kako su Starbucks-ovi sistemi doneli tačnu procenu o meni – iako su moje prethodno ponašanje u kupovini i ponašanje sličnih kupaca gotovo sigurno bili faktori – rekla je ona.
Lanac kafe sa sedištem u Sijetlu odbio je da podeli ono što se unosi u njegov AI model, nazvan Deep Brev. Portparol je, međutim, potvrdio da AI pokreće individualizovane ponude koje šalje kupcima.
Ova personalizovana strategija određivanja cena nije jedinstvena za Starbucks. Kompanije sve više koriste podatke o kupcima, koje često potiču iz programa lojalnosti, u koordinaciji sa modelima mašinskog učenja kako bi jedinstveno cenili robu i usluge na osnovu spremnosti pojedinca da plati.
– Njihov cilj jeste da vas natera da kupite više artikala, ponovo kupite iste stvari ili da potrošite više na iste artikle – rekao je Jain.
Izvor: Telegraf Biznis
Foto: Pixabay