Evropske akcije luksuznih proizvoda pale, analitičari su upozorili na pogoršanje potražnje, posebno među kineskim potrošačima koji visoko troše
Nemački Hugo Bosbio je među najlošijim na indeksu Stok600 do podneva, u padu od 4%, nakon što su analitičari američke banke snizili ocenu akcije na lošiji rezultat od kupovine. Druga polovina bi trebalo da predstavlja čvršću pozadinu potrošača sa dubljim popustima, rekli su oni.
„Nakon vrhunca potrošnje posle kovida 2022. godine, prihodi luksuznog sektora postepeno usporavaju. Američki potrošači su se prvi normalizovali, a zatim korejski, evropski i japanski potrošači“, napisali su analitičari BofA Sekjuritisu istraživačkoj belešci,razmatrajući izazove u sektoru luksuza.
Kako podrška za jedan sektor bledi – kineski potrošači – sve nacionalnosti su sada pod pritiskom, dodaje se, opisujući luksuzne potrošače kao „sve rasprodate“,a kinesku domaću i turističku potražnju kao „pogoršanu“. U svim evropskim luksuznim kompanijama očekuju da će prihodi pasti za 1% u 2024.
Opada prodaja svetskih brendova
Hugo Bos je primetio „stalne makroekonomske i geopolitičke izazove“, posebno u Kini i Velikoj Britaniji, kada je smanjio izglede za prodaju u julu.
Akcije britanskog Barberija pale su u ponedeljak za skoro 3% nakon njihovog sopstvenog sniženja ocene od strane analitičara iz BofA Sekjuritis, koji su smanjili ciljnu cenu akcija na 475 penija (6,31 dolara) sa 700 penija.
Takođe su smanjili rejting francuskih luksuznih giganta LVMH i Kering sa kupovine na neutralnu.
Akcije LVMH konglomerata, koji je poznat po svetskom brendu Luj Viton, pale su za 0,24 odsto, dostigavši najniži nivo od jula 2022, prema podacima LSEG-a. Akcije Keringa, fransuske kompanije luksuznih proizvoda pale su za1,7%, dok je Hermes pao 0,26%.
StokJurope Lukuri 10, indeks koji prati najbolja imena u sektoru, uspeo je da ostane stabilan, ali je u padu od 3,82% do danas.
Oni nisu usamljeni u svom medveđem pogledu na evropski luksuzni sektor.
„Problem je očigledno Kina, koja je od veoma malog igrača u industriji luksuzne robe prerasla u ogromno prisustvo u poslednjih deset godina. Trenutno ne funkcioniše“, rekao je Džon Koks, šef evropskog potrošačkog kapitala u Kepler Šeuvreuku, evropskoj kompaniji za finansijske usluge.
Kos je dodao da izazovi na kineskom tržištu nekretnina opterećuju raspoloženje tamo, u kombinaciji sa znacima krhkosti u Evropi i neizvesnošću koju predstavljaju izbori u SAD.
„Industrija luksuzne robe mogla bi se suočiti sa produženim periodom slabosti, što bismo mogli videti za par semestara. Mislim da se većina ljudi nadala da će se stvari poboljšati u drugoj polovini godine – u ovom trenutku nema znakova da će se to uopšte dogoditi“, rekao je on za CNBC.
Potražnja ambicioznih kupaca i mladih ljubitelja mode izgleda posebno ranjivo jer njihovi obrasci potrošnje mogu biti promenljivi – što predstavlja poseban izazov za brendove poput Barberija koji su se restrukturisali i pokušavaju da se repozicioniraju, primetio je Koks.
Izvor: Seebiz
Foto: Pixabay