Izveštaji RATEL-a u poslednjih pet godina pokazuju kontinuiran rast baze poslovnih korisnika u Yettelu. O dosadašnjim rezultatima i planovima za budućnost razgovaramo sa Ivanom Stojanovićem, izvršnim direktorom sektora za poslovne korisnike.
Ivane, još jedna uspešna godina je za vama. Možete li se osvrnuti na ostvarene rezultate u prethodnom periodu?
Iako je tržište bilo izazovno, u 2024. uspeli smo da ostvarimo rast u svim ključnim poslovnim segmentima. Uz petogodišnji rast baze korisnika, ide i rast prihoda od 10 odsto. Takav rezultat postigli smo zahvaljujući jasno definisanoj strategiji, posvećenosti celog tima i poverenju koje poslovna zajednica ima u nas. RATEL je to potvrdio u svom poslednjem izveštaju, u kome navodi da smo dostigli 31 odsto tržišnog učešća u biznis segmentu. Dakle, imamo mnogo razloga da budemo zadovoljni.
Koje su ključne inicijative, i da li postoji nešto što biste izdvojili, a da korisnici o tome možda ne znaju dovoljno?
Pored osvežene ponude tarifnih paketa za mobilni internet, lansirali smo i napredne ICT usluge, među kojima se posebno izdvaja SD-WAN servis (Software-Defined Wide Area Network). Razvili smo ga u saradnji sa CETIN-om, našom sestrinskom kompanijom koja se bavi razvojem infrastrukture i tehnoloških rešenja. SD-WAN omogućava jedinstvenu komunikaciju i bolje upravljanje informacijama između zaposlenih, uređaja i aplikacija koristeći softverski definisanu mrežu. Prednost je u tome što se ne oslanja samo na fizičke uređaje, već koristi virtualne rutere, softverske aplikacije i cloud tehnologiju za uspostavljanje i upravljanje mrežnim vezama. Ovo rešenje doprinosi bezbednosti mreže, besprekornoj internet konekciji, prioritizaciji saobraćaja i optimalnom radu aplikacija.
Pored SD-WAN servisa, važan iskorak napravili smo i u oblasti digitalnog potpisivanja dokumenata. Naš sistem za kvalifikovano elektronsko potpisivanje (QS) omogućava brzo i jednostavno potpisivanje ugovora bez potrebe za fizičkim prisustvom. Kompletan proces je brz i jednostavan, a verifikacija i arhiviranje su u potpunosti automatizovani. To je važan korak ka digitalizaciji, ali i način da smanjimo operativne troškove, uz veću bezbednost i efikasnost. Korisnici to prepoznaju i dobro prihvataju, jer im značajno pojednostavljuje saradnju s nama.
E&PPF Telekom grupa koja je vlasnik Yettela u Srbiji, polovinom godine je kupila i SBB. Šta to znači za segment poslovnih korisnika?
Od kraja maja, Yettel i SBB timovi koju su odgovorni za poslovne korisnike rade zajedno i čak sede u istim prostorijama. Već nakon ovih prvih nekoliko meseci, nastojimo da objedinimo sve usluge na jednom mestu i korisnicima ponudimo celovita rešenja. Prvi rezultati i reakcije su zaista pozitivni, a pun efekat biće vidljiv u narednim mesecima. Vidimo puno prostora za sinergiju i zajednički pristup, koji će unaprediti iskustvo poslovnih korisnika.
Šta su prioriteti do kraja godine? Šta je, po Vama, ključ za diferencijaciju na tržištu?
Nema opuštanja, plan je jasan. Do kraja godine nas očekuje lansiranje novih ICT usluga, kao i dalji rad na digitalizaciji. Paralelno s tim, učestvujemo u velikom infrastrukturnom projektu zamene i optimizacije mreže. Fokus ostaje na korisniku, kvalitetu usluge i operativnoj izvrsnosti. Uz sve to, radujemo se i pripremamo za dolazak 5G mreže.
I na kraju, kako vidite razvoj sektora u 2025. godini?
Kao priliku da „zasijamo“ u domenu digitalizacije i naprednih servisa, a sa daljom integracijom SBB-a otvaraju nam se potpuno nove mogućnosti. Verujem da je najbolji period za Yettel biznis segment tek pred nama.

