Francuski trgovci moraće da obaveste kupce o smanjenom pakovanju proizvoda koje ne prati odgovarajuće smanjenje njihovih cena, objavilo je ministarstvo finansija.
Prikriveno podizanje cena kroz smanjeno pakovanje prozvoda zadaje glavobolju i potrošačima i vladama budući da koči potrošnju u uslovima slabije kupovne moći domaćinstava koja su pod pritiskom visoke inflacije i troškova zaduživanja.
Od jula do septembra francuske maloprodajne kompanije moratće da informišu potrošače o prehrambenim i drugim proizvodima za široku potrošnju čija cena ne prati smanjeno pakovanje, saopštilo je ministarstvo.
„Staćemo na kraj takvoj praksi (…) Želim da ponovo zadobijemo poverenje potrošača, a poverenje ide ruku pod ruku s transparentnošću“, kazao je ministar finansija Bruno Le Mer.
Cene prehrambenih proizvoda postale su glavno političko pitanje u Francuskoj budući da su cene hrane nakon redovnih godišnjih pregovora maloprodajnih kompanija i prehrambenih firmi skočile za rekordnih 16 odsto.
Vlada je zakonom uredila pomeranje datuma pregovora u ovoj godini i zatražila od kompanija da ograniče poskupljenja.
Izvor: Hina
Foto: Pixabay