Sa početkom Evropskog prvenstva u fudbalu, milioni gledalaca hrle pred svoje ekrane i na fudbalske stadione. Međutim, sajber kriminalcima je ovo prilika da iskoriste jedan od najiščekivanijih događaja 2024. godine. Stručnjaci kompanije Kaspersky otkrili su brojne prevare za krađu korisničkih podataka i novca, a sve deluju kao ponude u vezi sa Evropskim prvenstvom u fudbalu 2024.
Lažne ulaznice
Tradicionalna pretnja uoči bilo kog većeg događaja “van mreže” su prevare sa ulaznicama, a ni ovo prvenstvo nije izuzetak. Stručnjaci kompanije Kaspersky otkrili su lažnu stranicu koja izgleda kao stranica popularne nemačke energetske kompanije koja u nagradnoj igri nudi ulaznice za EURO 2024. Nakon što pristupe, od korisnika se traži da unesu svoje ime, broj telefona i adresu. Ova kampanja je uskotargetirana i usmerena je na zaposlene i partnere kompanije žrtve, što znači da prevaranti koriste svaku priliku da se infiltriraju u infrastrukturu mete.
aktivnost prevaranata tokom Evropskog prvenstva u fudbalu 2024
Kripto prevara
Prevaranti kapitalizuju popularnost EURO 2024 prodajom specijalnih novčića sa likovima popularnih igrača, obećavajući impresivnu zaradu. Na primer, stručnjaci kompanije Kaspersky otkrili su šemu koja uključuje novčiće nazvane po Hariju Kejnu.
Ove novčiće u velikoj meri promovišu prevaranti putem kampanja elektronske pošte i društvenih mreža kao što su Twitter, Facebook i Telegram. Nestrpljivi trgovci, ne želeći da propuste priliku, žure da kupe novčiće, podižući njihovu cenu. Kada se cena naduva, prevaranti prodaju svoje novčiće, što dovodi do pada njihove vrednosti za nekoliko minuta.
Lažni strimovi
Gledaoci na mreži bi takođe trebalo da budu na oprezu jer su stručnjaci kompanije Kaspersky otkrili lažne platforme za striming koje nude ekskluzivne prenose po niskim cenama. Pored curenja podataka o plaćanju i ličnih podataka, ovi sajtovi mogu imati ugrađene XSS ranjivosti koje omogućavaju napadačima da kontrolišu vaš pretraživač.
Lažne prodavnice
Stručnjaci su otkrili i lažne onlajn prodavnice koje prodaju navijačke rekvizite: dresove, šalove, kape i sve ostalo sa popustom od 40%. Naravno, oni koji su naseli nikada nisu dobili naručene predmete.
„Ove šeme koje prate velike događaje koriste poznati obrazac — prevaranti jednostavno menjaju mamac na osnovu trenutnih trendova. Međutim, oni nisu za potcenjivanje jer se stalno prilagođavaju i pronalaze nove načine da zarade. Na primer, naše nedavno otkriće prevara sa kriptovalutama u vezi sa popularnim igračima pokazuje njihovu sposobnost da iskoriste prilike koje se pojavljuju“, komentariše Olga Svistunova, stručnjak za bezbednost kompanije Kaspersky.