Home VestiEkonomija Ren je isplativa biljka za gajenje i daje dobar prinos

Ren je isplativa biljka za gajenje i daje dobar prinos

by bifadmin

Bošković njivu navodnjava sistemom „kap po kap“, zahvaljujući čemu je uprkos sušnom letu dobio zadovoljavajući prinos, a brojni kupci su zadovoljni i kvalitetom

Od ljutog korena rena domaćinstvo Vlade Boškovića iz pocerskog sela Mala Vranjska ima slatku zaradu cele godine.

Snalazeći se, kao brojni proizvođači, kada od svog rada ne mogu da zarade i pristojno žive, pre tri godine je zbog niske cene „digao ruke“ od proizvodnje jagoda i na njivi zasadio ren.

– Sadnice sam kupio prve godine, a svake naredne imao sam dovoljno da proširujem površinu i sada ren proizvodim na 30, a do kraja meseca ću da zasadim još najmanje 15 ari. Ima rada i oko rena, ali s obzirom da ima skromne zahteve, otporan je na mraz i dobro podnosi sušu rizik je manji nego, na primer sa jagodama ili kupusom na kojem sam ovog proleća izgubio oko 10.000 evra – kaže Bošković.

U proizvodnji rena, dodao je, nema tajni. Pošto razvija dubok korenov sistem pre sadnje koju obavlja u jesen obavezna je priprema zemljišta dubokim oranjem i tanjiranjem.

Ren se traži preko cele godina

Tokom vegetacije njiva mora da se plevi iako ren raste „kao korov“, prihranjuje mineralnim đubrivima i obezbedi dovoljno vlage koja je neophodna da bi se proizveo prav, dugačak, glatak i sočan koren sa prijatnom ljutinom.

Bošković njivu navodnjava sistemom „kap po kap“, zahvaljujući čemu je uprkos sušnom letu dobio zadovoljavajući prinos, a brojni kupci su zadovoljni i kvalitetom.

– Ren se traži 365 dana u godini, najčešće kao koren, a prodajemo dosta pripremljenog rena u teglama. Spremamo ga na starinski način tako što se koren ručno sitno samelje i u teglu pakuje bez drugih dodataka osim sirćeta, soli i vode – objasnio je Bošković.

Ren je nezamenjiv prilog kuvanom mesu i pečenju, pa Boškovići najveće količine prodaju u sezoni svadbenih veselja i krsnih slava. Kilogram korena za 500 ili tegla pripremljenog rena 600 dinara – po volji i želji kupca.

Izvor: Telegraf Biznis
Foto Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar