Home VestiPolitika i društvo Kada upotreba veštačke inteligencije prelazi granicu privatnosti

Kada upotreba veštačke inteligencije prelazi granicu privatnosti

by bifadmin

Kada upotreba veštačke inteligencije prelazi granicu privatnosti ili su već sve crvene linije probijene? Ideja kompanije NeuroSpace pokazala je da će kafići u budućnosti koristiti veštačku inteligenciju za praćenje produktivnosti zaposlenih, ali i zadovoljstva kupaca. Kako bi naši ugostitelji dočekali ovakvu ideju i da li su narušena prava zaposlenih i gostiju?

Sedite u kafiću, pijete kafu i neko vam broji minute provedene u lokalu. Radite u ugostiteljstvu i šef vas pozove i pita zašto sediš već 18 minuta. Ovi, ali i drugi scenariji bili bi mogući ukoliko zaživi sistem analize produktivnosti i kvaliteta rada zaposlenih. Na ovaj način, navodi kompanija čija je ovo ideja, može se pratiti promet posetilaca i procenjivati učinak osoblja.

– Ljudi dolaze u neke lokale jer im je lepa atmosfera, ljudi koji rade ih čine srećnim I zato što žele dobar proizvod. Ovde će to sve da se pomeša i mislim da našem mentalitetu neće prijati. Nekim drugim mentalitetima možda, ali kod nas mislim da će biti katastrofa, komentariše Bojan Đorđević, ugostitelj.

U jednom viralnom videu na društvenim mrežama se može videti koliko je šoljica svaki barista poslužio. Uz to, može se videti i koliko dugo svaka mušterija sedi za svojim stolom. Pokreti barista se takođe prate malim linijama u boji. Takođe, smatra se da će na svakih 20 minuta neko od zaposlenih doći do posetilaca i pitati da da li želi još nešto, indirektno mu dajući do znanja da treba da ode.

– Prava radnika se ugrožavaju ukoliko oni nisu upozoreni koliko će njihova privatnost da bude oduzeta ili ograničena, kaže advokat Mirko Mrkić

„Izgubiće se glavna čar ugostiteljstva“

Bojan godinama svoju sreću pronalazi u ljubavi prema kafi. Pored ugostiteljstva on je jedini barista koji slika kafom. Kao poslodavac nije saglasan sa datim izmenama jer, kako kaže, izgubiće se glavna čar ugostiteljstva.
– Ugostiteljstvo u samom korenu reči ima glagol ugostiti što znači nekom pričiniti zadovoljstvo, dočekati osmehom. Mislim da je ovo prebrzo došlo I po mom mišljenju ne treba nikad da dođe jer se gubi ljudski odnos koji je najbitniji u ugostiteljstvu. Šta to znači, da će neko doći posle 20 minuta I opomenuti vas je l treba još nešto? Mislim da to nije ok. rekao je Bojan.

Kako zaštiti prava radnika

Kako bi se zaštitila prava radnika, potrebno je sve detaljno utanačiti u ugovoru o radu ili angažmanu, zaključuje Mrkić.

– Realnost je ta da će verovatno da će poslodavac imati standardizovane ugovore. Sa jedne strane odgovor na vaše pitanje je da radnik ako pročita šta se tačno očekuje od njega može da pregovara I kaže na ovo pristajem, na ono ne pristajem, navodi Mrkić.

Firma koja je zadužena za celu novinu objašnjava da je njihova tehnologija uglavnom usmerena na bezbednost i praćenje potencijalne krađe.

Izvor: Blic Biznis
Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar