Home VestiPolitika i društvoŠta Srbi najviše guglaju?

Šta Srbi najviše guglaju?

by bifadmin

Od najbizarnijih pretraga poput “šta znači tralalelo tralala” do savetovanja sa gugl doktorom, svakodnevno zloupotrebljavamo Gugl – kao pretraživač. Da „nema glupih pitanja“ Gugl se ne bi složio, a šta to Srbi guglaju u cik zore čim otvore oči – ispratili smo unazad mesec dana.

U Srbiji ima nekoliko aktuelnih tema koje se svakodnevno ponavljaju. Jedna od zanimljivijih pretraga tiče se verskih praznika i rituala koji ih prate. Bez izuzetka kad god se bliži verski praznik analitika će ga pokazati kao broj jedan.

Nakon praznika sledi sport. Reklo bi se da smo sportska nacija i da se identifikujemo sa uspesima naših sportista. Na primer, kada Đoković pobedi, on je naš Nole, a kada izgubi vreme mu je da se penzioniše.

Sa sportom u vezi, poražavajuća je činjenica da su sledeće na Gugl Trendsu nalaze kladionice. Znajući koliko su prisutne u Srbiji ova činjenica, nažalost, nije iznenađujuća.

Ostale teme – estrada, dnevne vesti, političari i vesti iz sveta se smenjuju, ali nisu konstanta kao prethodne tri.

Ono što je zanimljivo jeste trend koji se javlja isključivo u jutarnjim satima (od pet ujutru pa sve do osam) u guglanju. Dve stvari su najbitnije Srbima čim otvore oči, a verovatno im i obeleže ceo dan – horoskop i vremenska prognoza.

Bez greške i izuzetka horoskop i vremenska prognoza su apsolutno prve dve teme koje Srbi guglaju. Za vremensku prognozu ima smisla, pogotovo u poslednjih nekoliko nedelja kad ne znamo da li će nas dočekati toplotni udar ili kiša, a za horoskop postoji par teorija.

Da li je to mentalni ritual poput kafe za mozak koja daje osećaj pripreme za ostatak dana ili utešni pasus pred težak dan gde će nam zvezde reći da li ovaj dan donosi uspeh i nova otkrovenja – niko ne zna, verovatno je kombinacija.

Kakve veze ekonomija ima sa tim?

Dobro pitanje. Ako stavimo moralno-upitni aspekt horoskopa sa strane, i potrudimo se da ga posmatramo kao fenomen iz daljine, objektivno, on zapravo jeste monetizacija lične nesigurnosti. Osećaj gubitka kontrole nad bilo kojim segmentom života utiče na ljude na način da traže potvrdu i sigurnost što horoskop pruža.

Sa druge strane raste klikbejt ekonomija internet stranica i medija koji dele dnevni, nedeljni i mesečni horoskop. Horoskop može veoma jeftino da se proizvede, a da bude visoko profitabilan jer generiše dosta pregleda – interakcija, deljenja i zadržavanja na stranici.

Astrologija dominira na tržištu pažnje, a nije morala ni da ima marketinšku strategiju za to. Taj besplatan dnevni horoskop vrlo brzo može da se pretvori u 10 odsto popusta za horoskopsku kompatibilnost vas i vašeg partnera ili neku drugu ponudu. Pa je tako jedan jutarnji ritual profitirao od ekonomije nesigurnosti.

Izvor: Nova ekonomija

Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...