Milenijalci i Generacija X su vest o gašenju nekada popularnih muzičkih kanala dočekali sa nelagodom dok mlađe generacije maltene da nisu reagovale. Njihove reakcije su zapravo dobar uvod u priču o razlozima gašenja MTV-a.
Da podsetimo, kompanija Paramount Global je najavila da će do 31. decembra 2025. godine ugasiti pet muzičkih kanala brenda MTV u Velikoj Britaniji i Severnoj Irskoj, čime se završava gotovo tri decenije njihovog emitovanja na tom tržištu.
Kanali koji će prestati sa radom su: MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV i MTV Live. U saopštenju ove kompanije je navedeno da je njena odluka “odgovor na promene u navikama publike, koja sve češće muziku konzumira putem digitalnih platformi poput YouTube-a, Spotify-ja i društvenih mreža”, dok linearna televizija beleži kontinuiran pad gledanosti.
Nema interesovanja za spotove na televiziji
Zaposleni u proizvodnji muzičkih spotova potvrdili su za Gardijan da je ovo tačno, odnosno da više niko nije zainteresovan da izdvaja velike svote novca za njihov rad, kao ni za promovisanje muzičkih videa na televiziji. Jer danas se spotovi za muzičke numere najviše gledaju na društvenim mrežama.
Ipak, saglasni su u tvrdnji da gašenje MTV-ovih kanala neće mnogo uticati na njihovo poslovanje jer je ono palo znatno ranije. Razlog tome je hronična potreba umetnika da izbacuju što više sadržaja kako publika, bombardovana tuđim spotovima i muzikom, ne bi zaboravila na njih. Dakle, čim realizuju neki projekat, muzičari ga odmah puštaju na tržište, za razliku od ranije prakse da se od izlaska svake pesme pravi spektakularan događaj, uključujući tu i kreiranje visokobudžetnih spotova.
Iz pomenutog razloga izvođači su se masovno okrenuli kreiranju kratkih videa, poput onih za TikTok, za koje postoji veliko interesovanje publike. Ova vrsta spotova može se praviti i običnim pametnim telefonom ili čak ilustrovati uz pomoć veštačke inteligencije, tako da je poslovanje cele jedne industrije – kreatora muzičkih spotova – ozbiljno narušeno.
Foto: Pixabay

