Peti festival integrisanih komunikacija KAKTUS 2019 biće održan 29. i 30. oktobra u Madlenianum Opera&Theatre, pod sloganom „Make room for a new BLOOM“. Jedan od najnagrađivanijih globalnih kreativaca, Eduardo Marques, Chief Creative Officer u agenciji Publicis Spain, glavni je predavač ovogodišnjeg festivala KAKTUS 2019. On će predavanjem na veoma zanimljivu temu „Don’t Wait. Just Make it.“ zatvoriti ovogodišnji festival. Tim povodom, razgovarali smo sa njim o idejama koje izlaze iz granica očiglednog.
Kako da znamo kada imamo ideju za koju se vredi boriti?
Jednostavno imate osećaj da je to nešto potpuno novo, drugačije. To je vrsta ideje za koju kažete svojim vršnjacima, a ona izazove trenutnu reakciju i većina vam na njoj zavidi. Obično je to jednostavna ideja, koju možete tvitnuti. Ako vam treba mnogo da je objasnite, to verovatno nije toliko sjajno.
Mislite li da preterano razmišljanje može uništiti dobru ideju?
Mislim da je ponekada preterano razmišljanje deo procesa da bi se ideja na kraju učinila jednostavnom. Nekada takva ideja dođe na prvu, a ponekada je potrebno „čišćenje“. Često se dešava da ne prestajete razmišljati o tome kako da budete bolji i bolji, a većinu vremena se u stvari vraćate izvornoj, sirovoj, jednostavnoj misli, koja je upravo ta najsjajnija ideja.
Kako se rešiti neuspeha?
Neuspeh nas zaista čini jačima. Nakon neuspeha sledeća prilika je uvek pravi put. Neuspesi su ti koji nas vode ka slavi.
Možete li da navedete jedan primer kada se ideja sa velikim NE pretvorila u ideju sa velikim DA?
Upravo ću o tome govoriti tokom svog izlaganja na festivalu KAKTUS 2019. Dakle, dopustite mi da ostavim iznenađenje za događaj. „NE, nemoguće je“ može biti najveći pritisak za ljude koji rade u advertajzingu. Ako je to „nemoguće“, onda to niko nikada ranije nije učinio. I upravo to je pravac kojim želimo da idemo.
Koji su faktori koji utiču na to da ideja postane velika?
Vaša strast za tom idejom. Ostalo je posledica.