Švedski proizvođač automobila objavio je da će svaki njegov novi model automobila koji siđe sa proizvodne trake za dve godine imati električni motor, čime je postao prvi tradicionalni proizvođač vozila koji je jasno označio kraj epohe motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Od 2019. godine Volvo će se fokusirati na tri tipa automobila: potpuno električne, plug-in hibridne i poluhibridne odnosno one koji kombinuju mali benzinski motor sa jakom baterijom na struju, ali će nastaviti da proizvodi i starije modele sa motorom na fosilna goriva, čiji broj će postepeno smanjivati.
Plan ove kompanije je da do 2025. godine proda milion električnih vozila. Volvo već neko vreme inovira strategiju poslovanja, pa je tako 2010. godine kupio kineskog proizvođača automobila Geely. Kina je inače najveće tržište električnih automobila na svetu – prošle godine je tamo prodato 265.000 potpuno električnih automobila dok je u celoj Evropi taj broj iznosio 110.000.
Međutim, mnogi se pitaju koliko je ovaj plan ostvariv. Tržište električnih vozila je još uvek malo – prošle godine je iznosilo samo jedan odsto ukupnog broja prodatih automobila – ali ima veliki potencijal za rast. Samo u prvom kvartalu ove godine broj prodatih električnih automobila je porastao za 40 odsto. Taj rast se ubrzava od 2013. Ako se nastavi ovim tempom u 2030. godini će osam od 10 prodatih automobila biti električni ili hibridni.
Ovo ne čudi s obzirom na činjenicu da su pored izvornih proizvođača električnih vozila poput Tesle i mnogi tradicionalni auto giganti najavili ulazak na ovo tržište. Jaguar će sledeće godine lansirati potpuno električni sportski auto I-Pace, Audi će pustiti u prodaju dva nova modela u 2019. godini, a u istom periodu će i Mercedes početi sa prodajom sportskog električnog četvorotočkaša. BMW se već može pohvaliti dobrom prodajom svoje linije ovakvih automobila, kao i Reno, Folksvagen, Nisam, Hjundai, Ševrolet, Fijat i drugi.