Rezultati MasterIndex Srbija 2017 istraživanja pokazuju da je Srbija debitno tržište jer 84% ispitanika koristi debitne kartice – 47% kaže da koristi samo njih, dok 37% ispitanika kombinuje debitne sa kreditnim karticama. Debitne kartice se najčešće koriste za kupovinu hrane (65%), benzina (28%) i odeće (26%), dok se kreditne kartice najčešće koriste za veće kupovine nameštaja i kućnih aparata što je izjavilo 45% ispitanika.
Rezultati za Srbiju u skladu sa globalnim trendovima koji pokazuju da 70% svih kartica predstavljaju debitni proizvodi. Veće korišćenje kartica je uslovljeno korisnicima koji iz prve ruke mogu da uživaju u prednostima elektronskih plaćanja – čak 82% MasterIndex ispitanika je izdvojilo praktičnost kao najvredniju pogodnost koju kartice unose u njihovo iskustvo kupovine. Kada ovaj rezultar iskombinujemo sa činjenicom da bi 40% ispitanika želelo da plaća karticama u državnim i opštinskim institucijama gde to trenutno nije moguće, a da bi popuste za plaćanje karticama želeli da koriste u sektorima robe široke potrošnje i javnih i komunalnih usluga, dobijamo tržište na kome se praktičnost i sigurnost kartičnih plaćanja cene i očekuju.
MasterIndex istraživanje bavilo se i razlozima zbog kojih se korisnici kartica odlučuju za karticu ili banku, a rezultati ukazuju na digitalan trend u bankarstvu u Srbiji. Naime, platne funkcije kao što su beskontaktno ili onlajn plaćanje su najvažniji faktor prilikom odabira kartice za 37% ispitanika, za čime slede široka mreža bankomata i ekspozitura (36%) i dodatni benefiti kao što su plaćanje na odloženo i polise osiguranja (33%). Prilikom odabira banke, najviše ispitanika (40%) traži banku koja im omogućava da obavljaju svoje poslove preko pametnog telefona ili računara bez odlaska u banku, dok nešto manje ispitanika (38%) vrši odabir na osnovu naknada i kamata. Reputacija banke i mreža bankomata su odlučujući faktori za po 37% ispitanika.
Istraživanje MasterIndex Srbija pokazuje da je broj korisnika kartica koji poseduju i debitnu i kreditnu karticu porastao za 24%, sa 13% u 2016. godini na 37% u 2017.
Ponuda Sosijete ženeral
Prepoznajući potrebe i navike korisnika, Sosijete ženeral banka predstavila je nove beskontaktne platne kartice koje omogućavaju klijentima podizanje novca i plaćanje robe i usluga u zemlji i inostranstvu ali i na internetu brzo, jednostavno i uz brojne pogodnosti. Mastercard beskontaktna tehnologija kojom su ove kartice opremljene omogućava korisnicima da obavljaju brza, sigurna i praktična plaćanja jednostavnim prislanjanjem kartice na beskontaktni čitač na kasi, a za iznose do 1.500 dinara niije potrebno unositi PIN kod zbog čega je ova vrsta plaćanja idealna za transakcije na prodajnim mestima kao što su supermarketi, restorani, benzinske pumpe i slično.
Nove platne kartice u Sosijete ženeral banci u ponudi su u okviru unapređenih paketa usluga Klasik, Praktik i Prestiž. Sosijete ženeral je ujedno jedina banka u Srbiji koja korisnicima omogućava da sami odrede visinu mesečnog troška održavanja paketa. Jednostavno, korišćenjem kartice cena paketa može biti 50 odsto niža ili potpuno besplatna.
Od početka kampanje za Masterate kreditne kartice u avgustu ove godine, kojom se promovišu prednosti plaćanja na jednake mesečne rate, broj korisnika Masterate povećan je za 50 procenata. Masterata kreditna kartica je kreditni proizvod koji omogućava korisnicima da otplate svoja zaduženja, bez kamate i sa rokom otplate i do 24 meseca.
Dodatna pogodnost za korisnike svih Sosijete ženeral debitnih i kreditnih kartica je SoGe svet, u okviru kog banka u saradnji sa svojim partnerima, među kojima su prodavnice nameštaja, sportske opreme, tehničke i druge robe, omogućava kupovinu uz dodatni popust.