Očekuje se da će prodaja pametnih telefona, podstaknuta pre svega uspehom uredjaja sa velikim ekranima, takozvanim „fabletima“, nastaviti polako da raste narednih godina.
Po grupi specijalizovanoj za tehnologiju IDC, uredjaji „fableti“ nešto izmedju tableta i pametnog telefona, sa ekranima većim od 14 santimetara, predstavljaće oko 40 odsto od 1,5 milijarde pametnih telefona prodatih 2017. godine, a taj udeo treba da dostigne više od 50 odsto 2019. godine.
Ukupno tržište pametnih telefona beleži skroman rast od oko tri odsto godišnje čime će ukupna prodaja dostići 1,7 milijardi komada 2021, godine, prema analitičarima grupe IDC.
„Fableti“ su predstavljali samo jedan odsto ukupne prodaje pametnih telefona 2012. godine, a sada blizu polovine, rekao je analitičar grupe IDC Rajan Rajt.
On je rekao da ljudi sve više gledaju video, igraju igre, prate društvene mreže i koriste druge aplikacije pametnih telefona zbog čega je veličina ekrana jedan od glavnih kriterijuma za izbor pri kupovini.
Ukazao je da je to slučaj sa kupcima Eplovog „ajfona“ čiji uredjaji sa velikim ekranom treba da predstavljaju 41 odsto prodaje 2017. godine i najmanje 50 odsto 2018. godine.
Posledica je da uredjaji s velikim ekranima i skuplji podižu prosečnu cenu pametnih telefona.
Najnoviji modeli Samsunga, Epla, Gugla, El-Džija (LG) i drugih koštaju po više od 850 dolara, ali to kupci prihvataju, neki samo da bi imali najnoviji model u džepu, navodi IDC.
Cena prosečnog modela pametnog telefona treba da poraste na 317 dolara 2021. godine, dok je 2016. bila 272 dolara.
IDC procenjuje da će uredjaji sa operativnim sistemom „Androdid“ (Gugl) dostići 85,1 odsto tržišnog udela već ove godine, i stagnirati sa 85,3 odsto 2021. godine.
Tržišni udeo Epla se procenjuje na 14,8 odsto ove godine, a očekuje se da će opasti na 14,6 odsto 2021. godine.
Izvor: Beta