Home VestiPolitika i društvo Mladi poručuju kompanijama i liderima da je vreme da se promene

Mladi poručuju kompanijama i liderima da je vreme da se promene

by bifadmin

Kompanije bi trebalo da se usredsrede na ljude, a ne samo na profit i proizvode ukoliko žele da privuku i zadrže buduću radnu snagu, navodi se u četvrtom godišnjem istraživanju Millennial survey revizorsko-konsultantske kuće Deloitte.

Mladi ljudi iz 29 zemalja sveta u velikom broju (75%) smatraju da su današnje kompanije više fokusirane na sopstvenu agendu nego na pitanja od opšteg društvenog interesa.

Samo 28 odsto mladih smatra da kompanija u kojoj su zaposleni u potpunosti koristi njihove veštine i sposobnosti. Više od pola (53%) ima ambiciju da postane lider ili bar viši rukovodilac u kompaniji u kojoj radi. Ta ambicija je više izražena među muškarcima (59%) nego među ženama (47%), kao i među mladima iz zemalja u razvoju (65%) nego među onima iz razvijenih zemalja (38%).

Takođe, mladi iz zemalja u razvoju su dva puta spremniji da pokrenu sopstveni biznis (22%) nego njihovi vršnjaci iz razvijenih zemalja (11%).

Druga važna obeležja i rezultati ovogodišnjeg istraživanja su:

• Za 6 od 10 mladih „osećaj svrhe“ je jedan od razloga zašto su izabrali da rade za svoje trenutne poslodavce. „Osećaj svrhe“ podrazumeva da zaposleni razumeju da je njihov rad povezan sa ciljevima firme i opštom misijom poslovanja.

• Sektor tehnologije, medija i telekomunikacija je rangiran kao najpoželjniji među mladima – očekivano muškarci se radije opredeljuju za poslove u ovom sektoru (24%) nego žene (13%). Na drugom mestu je sektor energetike i resursa koji je takođe privlačniji muškarcima (11%) nego ženama (6%). Farmaceutski sektor i zdravstvo je na trećem mestu (muškarci – 8%, žene – 15%) dok je sektor turizma, ugostiteljstva i zabave na četvrtom mestu (muškarci – 8%, žene – 15%).

• 27% muškaraca na kraju studija smatra da ima veoma izražene liderske veštine nasuprot 21% žena koje su spremne da sebe ocene isto. Žene na mestu lidera bi se više od muškaraca fokusirale na potrebe zaposlenih nego na finansije ili lično nagrađivanje. Međutim, i jedni i drugi bi se na liderskoj poziciji posvetili rastu i razvoju zaposlenih, što sugeriše da verovatno u tome vide najveće nedostatke organizacije u kojoj rade.

• Mladi smatraju da pravi lideri moraju da misle strateški (39%), da budu inspirativni (37%), da razvijaju snažne međuljudske odnose (34%), da imaju viziju (31%), da imaju strast i entuzijazam prema poslu (30%), da budu odlučni (30%).

Pročitajte i ovo...