U pismu koje je Vlada Srbije uputila MMF-u za dobijanje stend-baj aranžmana, piše na koji način će biti restrukturirana javna preduzeća. Ovo će nam doneti neka nova poskupljenja i smanjenje broja zaposlenih.
U novembru 2014. usvojen je plan restrukturiranja preduzeća Elektroprivreda Srbije (EPS). On se zasniva na korporativizaciji, odnosno pojednostavljenju organizacione strukture i postizanju optimalne zaposlenosti u kompaniji. Finansijski plan za restrukturiranje koji će insistirati na rastu produktivnosti, uštedi troškova ali i povećanju tarifa, Vlada RS treba da usvoji do kraja marta 2015.
Time će Vlada podržati EPS-ov zahtev za povećanje cene struje. Ovo bi u kombinaciji sa povećanjem akciza dovelo do poskupljenja struje za 15% počev od 1. aprila 2015. Ovaj prvi april teško da će ikome biti smešan, kao i ostatak godine – ako bude potrebe, struja će nastaviti da poskupljuje i tokom 2016. godine.
Plan restrukturiranja Srbijagasa usvojen je u decembru 2014. i po njemu kompanija treba da se oslobodi svojih delova koji se ne bave osnovnom delatnošću, kao i da u februaru naplati potraživanja od najvećih dužnika poput Železare Smederevo, u martu od Azotare i MSK Kikinda, a do kraja aprila od Petrohemije.
Železnice Srbije će biti restrukturirane po ugledu na praksu u EU, odnosno razdvajanjem delatnosti i formiranjem četiri preduzeća – centralnog i preduzeća za železničku infrastrukturu, za prevoz robe i za prevoz putnika. Vlada je obećala da će „reoptimizovati mrežu i racionalizovati broj zaposlenih“. Deo preduzeća za prevoz robe od januara 2018. neće više dobijati subvencije, te će poslovati po tržišnim principima. Vlada će pokušati da podstakne razvoj konkurencije u ovom sektoru dozvolom za privatnike da koriste železničku infrastrukturu uz određenu naknadu. Ovu liberalizaciju železnice možemo očekivati već krajem godine.
Putevi Srbije bi trebalo da se spoje sa preduzećem Koridori Srbije do kraja marta 2015. Posle toga će se jedno preduzeće baviti i izgradnjom i održavanjem puteva širom zemlje. U pismu o namerama Vlada RS kaže da će se takođe pozabaviti „regulisanjem prihodne strane kroz preispitivanje cene putarina i smanjenjem troškova uklanjanjem rigidne cenovne politike u ugovorima do marta 2016“. Vlada je takođe obećala i da će razmotriti mogućnost za sklapanje dogovora o koncesijama za izgradnju i održavanje Koridora 11.