Home VestiBiznis & Finansije Grayling istraživanje: Budžeti za PR ne padaju

Grayling istraživanje: Budžeti za PR ne padaju

by bifadmin

Grayling je objavio rezultate svog prvog kvartalnog istraživanja o trendovima u globalnoj i regionalnoj industriji komunikacija, koji pokazuju da je svest o vrednosti komunikacija za komercijalni uspeh u porastu u regionima CEE u SEE, Rusiji i području Evroazije, sudeći po 46% profesionalaca u oblasti komunikacija koji su odgovarali na pitanja PULSE istraživanja u kvartalnim serijama.

Uprkos trenutnoj ekonomskoj nestabilnosti, rezultati istraživanja pokazuju da su ukupna PR ulaganja u kompanijama iz centralne i istočne Europe kao i jugoistočne Evrope na stabilnom nivou; 19,4% ispitanika izjavilo je da PR budžeti rastu, dok 20,4% misli da nema promena.

Svest o vrednosti komunikacijskih aktivnosti na nivou donosilaca odluka unutar organizacija i udelu PR aktivnosti u komercijalnom uspehu kompanije raste, što je potvrdilo 33,6% i 45,9% ispitanika. U isto vreme, rezultati jasno pokazuju povećanje budžeta za komunikacijske aktivnosti na tržištima Rusije i Evroazije (20,3%) – trend koji je u skladu sa širim ekonomskim kretanjima.

Prateći globalni trend, kompanije u regionu (CEE, SEE, Rusija i Evroazija) beleže povećanje investicija u projekte na društvenim medijima i digitalne komunikacije, što je potvrdilo 45% ispitanika. Korporativne komunikacije i menadžment reputacije, kao i krizne komunikacije ostaju, na istom nivou kod gotovo polovine učesnika koji su izjavili da nije došlo do promena aktuelnih investicionih raspodela.
Čini se da kompanije iz sektora tehnologije, medija i telekomunikacija pokušavaju da nađu izlazak iz recesije dok 15,1% ispitanika u CEE i SEE regionu potvrđuje porast u potrošnji, a 11,6% ispitanika potvrđuje porast potrošnje u Rusiji i Evroaziji. Čak 20% ispitanika u Rusiji i Evroaziji i 12% ispitanika u CEE i SEE potvrđuje povećanje PR ulaganja u potrošački i maloprodajni sektor, koji je na drugom mestu.
„Poslednjih nekoliko godina, a posebno u vreme recesije, svedočimo o značajnim promenama u komunikacijskom sektoru u regionu jugoistočne Evrope pa tako i Srbije. Očekivanja naših klijenata postala su vrlo sofisticirana. Klijenti očekuju savetovanje, a ne samo sprovođenje gotovih ideja. Izazovi uvreženih stavova s naše strane, kao i stalna kreativnost kako bi se stvorili sadržaji i proaktivna ponuda strateškog savetovanja kao i zaštita njihovih poslovnih interesa – to su danas zahtevi klijenata”, izjavila je Petra Gelb, direktorka kompanije Grayling u Srbiji.

Pročitajte i ovo...