Najpoznatiji svetski lanac kafića ima ambiciozne planove za proširenje svoje mreže u Kini i očekuje da će do kraja 2015. godine imati oko 1.500 lokala u najmnogoljudnijoj zemlji na svetu.
Izvršni direktor Starbaksa Hauard Šulc očekuje da će do 2014. Kina prevazići Kanadu na drugom mestu najunosnijih tržišta na kojoj nastupa ova kompanija i ući u borbu za prvo mesto sa domicilnim tržištem SAD. „Tokom deset godina poslovanja u Kini najveći broj posetilaca bili su turisti i američki državljani, ali sada su primet preuzeli Kinezi, što je posebno interesantno kada se uzme u obzir da je Kina zemlja u kojoj je čaj najpopularnije tradicionalno piće“, izjavio je Šulc.
Međutim, još uvek veliki problem predstavlja činjenica da mnogi Kinezi zapravo ne idu u Starbaks da bi redovno pili kafu, već da bi se služili wifi internetom ili završavali poslovne sastanke, zbog čega su ostvareni prihodi i dalje daleko od onih postignutih u Sjedinjenim Državama. Dešava se da posetioci donose sopstvenu hranu u lokale, a često i ne kupe ništa od ponuđenog asortimana.
Uprkos tome, rukovodstvo Starbaksa vidi izvrnu priliku za širenje, pošto će se i sama kultura ispijanja kafe vremenom menjati. U zemlji od preko 1,3 milijardi ljudi, ova kompanija posluje od 1999. godine i trenutno ima 570 lokala u 48 gradova, ali planira proširenje obima na 1.500 kafića u više od 70 gradova do kraja 2015. godine. U SAD Starbaks upravlja sa 10.800 prodajnih mesta.

